Autobus elektryczny marki Solaris przez kolejne dwa miesiące będzie testowany na ulicach Aten. Stolica Grecji sprawdza technologię elektryczną w regularnym ruchu pasażerskim, aby przygotować się do rosnącej elektryfikacji transportu miejskiego. W najbliższych miesiącach Ateny i Saloniki planują zakup 1300 autobusów, z których większość ma być elektryczna.
Firma Solaris jest liderem w produkcji autobusów elektrycznych w Europie, a jej bateryjne pojazdy znalazły już kilkudziesięciu klientów w 18 krajach. Innowacyjną technologię Solarisa tym razem sprawdza w ruchu miejskim przewoźnik miejski OSY z Aten.
Urbino 12 electric uroczyście rozpoczęło testy w piątek, 27 listopada, w obecności Zarządu OSY oraz Ministra Infrastruktury i Transportu w Grecji, Kostasa Karamanlisa. Autobus do końca stycznia będzie obsługiwało ruch pasażerski na prowadzącej do centrum miasta linii numer 2.
Greckie Ministerstwo Infrastruktury i Transportu wraz z całym rządem, umieściło elektryfikację transportu w centrum swojej polityki transportowej. Z tego powodu uruchomiło znaczące zachęty do zakupu pojazdów elektrycznych. W najbliższych miesiącach Ateny i Saloniki planują rozbudować swoje floty o łącznie 1300 autobusów. Plany zakładają, że większość pojazdów będzie elektryczna.
12-metrowy, nie emitujący żadnych spalin autobus Urbino electric to flagowy produkt Solarisa, który w 2016 roku zdobył prestiżowy tytuł Bus of the Year. Wyposażony jest w baterie Solaris High Energy+ o łącznej pojemności niemal 400 kWh, a energia w nich uzupełniana jest przez złącze plug-in. Jednostką napędową tego modelu Urbino electric jest oś elektryczna z dwoma zintegrowanymi silnikami o mocy 125 kW każdy.
Przestrzenne wnętrze pojazdu wzbogacone zostało dodatkowo w szereg nowoczesnych rozwiązań – ładowarki urządzeń mobilnych USB, system informacji pasażerskiej czy monitoring. Komfort pasażerów zapewni przyjemne LED-owe oświetlenie, klimatyzacja, a także wyjątkowo cicha praca układu napędowego. Na pokładzie testowanego w Atenach Urbino electric pomieszczą się 72 osoby, w tym 30 na miejscach siedzących. Pojazd jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, wyposażony jest funkcjonalną zatoczkę dla wózków inwalidzkich, a 16 miejsc jest dostępne z niskiej podłogi.