XIX EDYCJA 2022/2023
Serdecznie zapraszam na Podyplomowe Studia dla Menedżerów Motoryzacji organizowane przez Instytut Zarządzania SGH wspólnie z Polską Izbą Motoryzacji. Pierwsza edycja studiów odbyła się w 2004 roku i od tego czasu regularnie co roku uruchamiana jest kolejna edycja.Niesłabnące zainteresowanie studiami zawdzięczamy połączeniu wiedzy teoretycznej z praktycznym podejściem, zaangażowaniu nie tylko najlepszych wykładowców SGH, ale również praktyków z branży motoryzacyjnej rekomendowanych przez PIM oraz ciągłej ewolucji programów uwzględniającej oczekiwania słuchaczy i zmieniające się wyzwania stojące przed menedżerami branży motoryzacyjnej.
|
|
|
Studia skierowane są przede wszystkim do kadry kierowniczej oraz specjalistów i właścicieli przedsiębiorstw z branży motoryzacyjnej.
Celem studiów jest przygotowanie Słuchaczy do profesjonalnego i aktywnego uczestnictwa w zarządzaniu przedsiębiorstwem w warunkach konkurencji globalnej. Poza wiedzą o polskim prawie, instytucjach, otoczeniu branżowym i makroekonomicznym polskim działaczom gospodarczym dostarczona zostanie wiedza z zakresu analizy rynku w wymiarze globalnym i europejskim, nawiązywania kontaktów i negocjowania umów z partnerami zagranicznymi, opracowywania strategii konkurencji i strategii marketingowej w wymiarze europejskim.
Uczestnicy studiów poznają także praktyczne zasady poruszania się po europejskim rynku finansowym oraz korzystania z funduszy strukturalnych Unii.
|
|
|

|
|
Opłata za całość studiów: 7 950 zł.Zakład pracy – wpłata jednorazowa; dla osób indywidualnych możliwość wpłaty w dwóch ratach. Pierwsza rata płatna przy zapisie – 5000 zł, druga rata płatna do 31 marca 2023 r. – 2950 zł.Czesne obejmuje koszt materiałów dydaktycznych i książek, a także koszt wydania świadectwa ukończenia studiów w języku polskim.
|
|
|
Warunkiem zaliczenia Studiów i uzyskania świadectwa będzie, poza obecnością na zajęciach, przygotowanie indywidualnej bądź zespołowej pracy końcowej z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem w branży motoryzacyjnej i jej obrona. Po spełnieniu wszystkich wymogów słuchacze otrzymają świadectwo ukończenia Studiów wraz z odpisami.
|
|

Celem studiów jest przygotowanie do profesjonalnego i aktywnego uczestnictwa w zarządzaniu przedsiębiorstwem w warunkach konkurencji globalnej. Poza wiedzą o polskim prawie, instytucjach, otoczeniu branżowym i makroekonomicznym słuchaczom dostarczona zostanie wiedza z zakresu analizy rynku w wymiarze globalnym i europejskim, nawiązywania kontaktów i negocjowania umów z partnerami zagranicznymi, opracowywania strategii konkurencji i strategii marketingowej w wymiarze europejskim, zarządzania zespołami, zasad zarządzania w kryzysie, zarządzania finansami.

|
Program został przygotowany w taki sposób, aby wyjść naprzeciw potrzebom osób na stanowiskach kierowniczych, zarówno w małych, średnich, jak i dużych przedsiębiorstwach branży motoryzacyjnej. Studia przeznaczone są dla osób zajmujących się zarządzaniem lub przygotowujących się do zarządzania firmą motoryzacyjną (stacją dealerską, stacją serwisową, firmami produkcyjnymi i dystrybucyjnymi), a więc prezesów firm, właścicieli i dyrektorów, głównych księgowych, a także kierowników funkcjonalnych i specjalistów.
|
|
|
|
Dzięki udziałowi w Podyplomowych Studiach dla Menedżerów Motoryzacji zdobędziesz i udoskonalisz praktycznych umiejętności w zakresie m.in. zarządzania strategicznego, konstruowania biznesplanu, tworzenia planów marketingowych, zarządzania projektami, planowania własnego czasu i profesjonalnego prowadzenia negocjacji handlowych.
|
|
|
|
|
Absolwenci studiów są przygotowani do zajmowania stanowisk kierowniczych, analizowania i rozwiazywania problemów pojawiających się w bieżącej pracy menedżera. Posiadają wiedzę i umiejętności z zakresu analizy strategicznej i budowania strategii, zarządzania finansami, kierowania zespołami pracowników oraz wdrażania strategii poprzez procesy i projekty.
|
|
|
|

Zjazdy sobotnio – niedzielne (średnio raz w miesiącu) w godz. 9.00 – 16.00
Blok I. Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie (40 godzin)
- Analiza strategiczna w przedsiębiorstwie
- Zarządzanie strategiczne
- Strategie rozwoju i konkurencji
- Zarządzanie w kryzysie
- Sposoby rozwoju przedsiębiorstwa
Blok II. Strategia marketingowa (24 godziny)
- Strategie marketingowe
- Zarządzanie marką
- Zarządzanie relacjami z klientem
Blok III. Zarządzanie zasobami ludzkimi (36 godzin)
- Kierowanie ludźmi
- Negocjacje
- Trening autoprezentacji
- Zarządzanie czasem menedżera
- Techniki menedżerskie
- Przywództwo
- Skuteczna komunikacja
Blok IV. Finansowe i rachunkowościowe problemy zarządzania przedsiębiorstwem (24 godziny)
- Zarządzanie finansami
- Budżetowanie
- Biznes plan
Blok V. Problemy wdrażania strategii (36 godzin)
- Zarządzanie procesami
- Zarządzanie projektami
- Zarządzanie operacyjne
- Logistyka
- Zarządzanie ryzykiem
- Wdrażanie strategii
- Warsztaty menedżerskie
Program studiów obejmuje łącznie 160 godzin zajęć dydaktycznych. W zależności od sytuacji (np. na życzenie Słuchaczy) dopuszczalne są nieznaczne zmiany w programie zajęć.
TERMINY ZJAZDÓW 2022/2023
I semestr:
26-27 listopada 2022r.
17-18 grudnia 2022r.
21-22 stycznia 2023r.
11-12 lutego 2023r.
4-5 marca 2023r.
II semestr:
25-26 marca 2023r.
22-23 kwietnia 2023r.
13-14 maja 2023r.
17-18 czerwca 2023r.
1-2 lipca 2023r.
Mapka Kampusu dostępna jest w plikach do pobrania na górze strony.
Hotele, pokoje w pobliżu SGH:
Pokoje gościnne – Centrum Szkoleniowo-Konferencyjne KZRSS „Społem” ul. Grażyny 13/15
Hotel Reytan – ul. Tadeusza Rejtana 6
Hotel Karat – ul. Słoneczna 37
|
Informacji udziela i zapisy przyjmuje:
Magdalena Szczypińska
telefon: 228450140
e-mail: szczypinska@pim.org.pl
Polska Izba Motoryzacji
ul. Grażyny 13
02-548 Warszawa
Beata Chełstowska
telefon: 22 564 85 00
email: Beata Chełstowska
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
ul. Kielecka 43
02-530 Warszawa
|