XX EDYCJA 2023/2024
Serdecznie zapraszamy na Podyplomowe Studia dla Menedżerów Motoryzacji organizowane przez Instytut Zarządzania SGH wspólnie z Polską Izbą Motoryzacji. Pierwsza edycja studiów odbyła się w 2004 roku i od tego czasu regularnie co roku uruchamiana jest kolejna edycja. Niesłabnące zainteresowanie studiami zawdzięczamy połączeniu wiedzy teoretycznej z praktycznym podejściem, zaangażowaniu nie tylko najlepszych wykładowców SGH, ale również praktyków z branży motoryzacyjnej rekomendowanych przez PIM oraz ciągłej ewolucji programów uwzględniającej oczekiwania słuchaczy i zmieniające się wyzwania stojące przed menedżerami branży motoryzacyjnej.
|
|
|
Studia skierowane są przede wszystkim do kadry kierowniczej oraz specjalistów i właścicieli przedsiębiorstw z branży motoryzacyjnej. Celem studiów jest przygotowanie Słuchaczy do profesjonalnego i aktywnego uczestnictwa w zarządzaniu przedsiębiorstwem w warunkach konkurencji globalnej. Poza wiedzą o polskim prawie, instytucjach, otoczeniu branżowym i makroekonomicznym polskim działaczom gospodarczym dostarczona zostanie wiedza z zakresu analizy rynku w wymiarze globalnym i europejskim, nawiązywania kontaktów i negocjowania umów z partnerami zagranicznymi, opracowywania strategii konkurencji i strategii marketingowej w wymiarze europejskim. Uczestnicy studiów poznają także praktyczne zasady poruszania się po europejskim rynku finansowym oraz korzystania z funduszy strukturalnych Unii.
|
|
|

|
|
Opłata za całość studiów: 8 500,00 zł. Zakład pracy – wpłata jednorazowa; dla osób indywidualnych możliwość wpłaty w dwóch ratach. Pierwsza rata płatna przy zapisie – 5000 zł, druga rata płatna do 19 lutego 2024 r. – 3 500,00 zł. Czesne obejmuje koszt materiałów dydaktycznych i książek, a także koszt wydania świadectwa ukończenia studiów w języku polskim.
|
|
|
Warunkiem zaliczenia Studiów i uzyskania świadectwa będzie, poza obecnością na zajęciach, przygotowanie indywidualnej bądź zespołowej pracy końcowej z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem w branży motoryzacyjnej i jej obrona. Po spełnieniu wszystkich wymogów słuchacze otrzymają świadectwo ukończenia Studiów wraz z odpisami.
|
|

Celem studiów jest przygotowanie do profesjonalnego i aktywnego uczestnictwa w zarządzaniu przedsiębiorstwem w warunkach konkurencji globalnej. Poza wiedzą o polskim prawie, instytucjach, otoczeniu branżowym i makroekonomicznym słuchaczom dostarczona zostanie wiedza z zakresu analizy rynku w wymiarze globalnym i europejskim, nawiązywania kontaktów i negocjowania umów z partnerami zagranicznymi, opracowywania strategii konkurencji i strategii marketingowej w wymiarze europejskim, zarządzania zespołami, zasad zarządzania w kryzysie, zarządzania finansami.

|
Program został przygotowany w taki sposób, aby wyjść naprzeciw potrzebom osób na stanowiskach kierowniczych, zarówno w małych, średnich, jak i dużych przedsiębiorstwach branży motoryzacyjnej. Studia przeznaczone są dla osób zajmujących się zarządzaniem lub przygotowujących się do zarządzania firmą motoryzacyjną (stacją dealerską, stacją serwisową, firmami produkcyjnymi i dystrybucyjnymi), a więc prezesów firm, właścicieli i dyrektorów, głównych księgowych, a także kierowników funkcjonalnych i specjalistów.
|
|
|
|
Dzięki udziałowi w Podyplomowych Studiach dla Menedżerów Motoryzacji zdobędziesz i udoskonalisz praktycznych umiejętności w zakresie m.in. zarządzania strategicznego, konstruowania biznesplanu, tworzenia planów marketingowych, zarządzania projektami, planowania własnego czasu i profesjonalnego prowadzenia negocjacji handlowych.
|
|
|
|
|
Absolwenci studiów są przygotowani do zajmowania stanowisk kierowniczych, analizowania i rozwiazywania problemów pojawiających się w bieżącej pracy menedżera. Posiadają wiedzę i umiejętności z zakresu analizy strategicznej i budowania strategii, zarządzania finansami, kierowania zespołami pracowników oraz wdrażania strategii poprzez procesy i projekty.
|
|
|
|

Zjazdy sobotnio – niedzielne (średnio raz w miesiącu) w godz. 9.00 – 16.00
Blok I. Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie (40 godzin)
- Analiza strategiczna w przedsiębiorstwie
- Zarządzanie strategiczne
- Strategie rozwoju i konkurencji
- Zarządzanie w kryzysie
- Sposoby rozwoju przedsiębiorstwa
Blok II. Strategia marketingowa (24 godziny)
- Strategie marketingowe
- Zarządzanie marką
- Zarządzanie relacjami z klientem
Blok III. Zarządzanie zasobami ludzkimi (36 godzin)
- Kierowanie ludźmi
- Negocjacje
- Trening autoprezentacji
- Zarządzanie czasem menedżera
- Techniki menedżerskie
- Przywództwo
- Skuteczna komunikacja
Blok IV. Finansowe i rachunkowościowe problemy zarządzania przedsiębiorstwem (24 godziny)
- Zarządzanie finansami
- Budżetowanie
- Biznes plan
Blok V. Problemy wdrażania strategii (36 godzin)
- Zarządzanie procesami
- Zarządzanie projektami
- Zarządzanie operacyjne
- Logistyka
- Zarządzanie ryzykiem
- Wdrażanie strategii
- Warsztaty menedżerskie
Program studiów obejmuje łącznie 160 godzin zajęć dydaktycznych. W zależności od sytuacji (np. na życzenie Słuchaczy) dopuszczalne są nieznaczne zmiany w programie zajęć.
TERMINY ZJAZDÓW 2023/2024
I semestr:
- 25 – 26 listopada 2023 r.
- 16 – 17 grudnia 2023 r.
- 20 – 21 stycznia 2024 r.
- 24 – 25 lutego 2024 r.
- 23 – 24 marca 2024 r.
II semestr:
- 13 – 14 kwietnia 2024 r.
- 11 – 12 maja 2024 r.
- 08 – 09 czerwca 2024 r.
- 22 – 23 czerwca 2024 r.
- 06 – 07 lipca 2024 r.
Mapka Kampusu dostępna jest w plikach do pobrania na górze strony.
Hotele, pokoje w pobliżu SGH:
Pokoje gościnne – Centrum Szkoleniowo-Konferencyjne KZRSS „Społem” ul. Grażyny 13/15
Hotel Reytan – ul. Tadeusza Rejtana 6
Hotel Karat – ul. Słoneczna 37
|
Informacji udziela i zapisy przyjmuje: Magdalena Szczypińska telefon: 228450140 e-mail: szczypinska@pim.org.pl
Polska Izba Motoryzacji ul. Grażyny 13 02-548 Warszawa
Beata Chełstowska telefon: 22 564 85 00 email: Beata Chełstowska
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie ul. Kielecka 43 02-530 Warszawa
|