Toyota szykuje nową przekładnię CVT

Czyżby japońska firma znalazła sposób na typową bolączkę skrzyń typu CVT? Nowe urządzenie jest wyposażone w dodatkowe przełożenie, które w istotnym stopniu poprawia sprawność mechanizmu przy niskich prędkościach.
Japońska grupa konsekwentnie rozwija systemy napędowe, jakie bazują na technologii Toyota New Global Architecture. Do końca roku 2023 zostaną one zainstalowane w około 80% pojazdów sprzedawanych w Japonii, USA, Europie oraz Chinach. Dzięki temu ilość CO2 emitowanego przez samochody Toyoty zmniejszy się co najmniej o 18%.

W ramach opracowywanych rozwiązań technologicznych jest przekładnia Direct Shift-CVT – anonsowana jako pierwsza w świecie przekładnią CVT wyposażoną w dodatkowe przełożenie, które w istotnym stopniu poprawia jej sprawność przy niskich prędkościach. Efektem jest bezpośrednia reakcja na wciskanie pedału przyspieszenia przy ruszaniu z miejsca.

Nowe rozwiązanie w przekładni Direct Shift-CVT zmniejszyło straty mechaniczne, rozszerzyło zakres przełożeń i poprawiło dobór przełożenia w zależności od sytuacji. W efekcie uzyskano wzrost osiągów i komfortu prowadzenia przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa w stosunku do dotychczasowej przekładni o 6%.

Wprowadzenie dodatkowego przełożenia umożliwiło uzyskanie szerszego zakresu przełożeń, sięgającego najwyższej w swojej klasie wartości 7,5 dla dwulitrowej jednostki napędowej, a także zwiększenie jej sprawności. Konsekwencją jego wprowadzenia jest także zmniejszenie obciążeń przekładni pasowej. Umożliwiło to zastosowanie pasa i kół pasowych o mniejszych wymiarach, co z kolei spowodowało skrócenie czasu zmiany przełożenia o 20%.

Źródło: www.samar.pl