Tak wygląda nowy chevrolet trax. Premiera już niebawem

W palecie Chevroleta pojawi się wkrótce zupełnie nowy model. Na wrześniowym salonie motoryzacyjnym w Paryżu amerykańska marka zaprezentuje oficjalnie SUV-a o nazwie trax.

Tak wygląda nowy chevrolet trax. Premiera już niebawem

Chociaż na pierwszy rzut oka samochód nie przypomina żadnego z modeli koncernu General Motors, pojazd nie został zbudowany od podstaw. Trax jest technicznym bliźniakiem nowego opla mokka, którego premiera odbyła się w marcu na salonie genewskim.

Trax mierzy 4 248 mm długości, 1 766 mm szerokości, a jego rozstaw osi wynosi 2 555 mm.

W gamie jednostek napędowych znalazł się turbodoładowany silnik benzynowy 1,4 l, wolnossący silnik benzynowy 1,6 l oraz turbodoładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1,7 l. Jednostka benzynowa 1,4 l turbo współpracuje z 6-biegową przekładnią manualną, rozwija 140 KM mocy i 200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. System napędu na wszystkie koła AWD jest dostępny w wersjach z silnikiem benzynowym 1,4 l lub wysokoprężnym 1,7 l.

Diesel 1,7 l generuje 130 KM mocy i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego. We wszystkich wersjach wyposażonych w manualne przekładnie trax oferowany będzie z system start/stop. Sześciobiegowa przekładnia automatyczna będzie dostępna w połączeniu z silnikiem benzynowym 1,4 l (pojawi się w 2013 roku) lub wysokoprężnym 1,7 l.

Na pokładzie znajduje się wiele schowków. Oprócz bagażnika o pojemności 358 litrów znajdują się tu pojemniki umieszczone w konsoli środkowej oraz specjalne szuflady pod fotelami. Dodatkowy schowek umieszczono pod podłogą bagażnika.

Tylna kanapa w Traxie jest dzielona w stosunku 60/40, natomiast w wyższych wersjach wyposażenia fotel pasażera siedzącego z przodu można złożyć na płasko. W sumie samochód oferuje osiem różnych kombinacji ustawienia siedzeń.

Trax w bogatszych wersjach wyposażeniowych będzie oferowany z systemem Chevrolet MyLink. Multimedialny system wyświetla zawartość smartfona na wysokiej rozdzielczości siedmiocalowym, kolorowym wyświetlaczu dotykowym. Zimą tego roku funkcjonalność systemu zostanie rozszerzona o nową aplikację nawigacyjną, którą będzie można pobrać na kompatybilne smartfony. Aplikacja wyświetli trasę wyznaczoną w smartfonie na dotykowym monitorze pokładowym.

Bezpieczeństwo podczas podróży Traxem zapewnią systemy ochrony pasywnej i aktywnej. Kompaktowy SUV będzie wyposażony w sześć poduszek powietrznych, elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC), system wspomagający ruszanie pod górę (HSA), kontrolę trakcji oraz system zapobiegający blokowaniu kół (ABS) z elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD). System kontroli zjazdu ze zbocza (HDC) oraz program stabilizacji toru jazdy przyczepy (TSA) będą standardem w wersji LT.
Chevrolet wiąże z traxem duże nadzieje. Auto ma być tzw. „modelem światowym”, co oznacza, że w niemal niezmienionej formie, oferowane będzie aż na 140 rynkach. Plany zakładają, że wkrótce po premierze, model trafi do sprzedaży w Kanadzie i Meksyku. Wiosną przyszłego roku auto zadebiutuje również w europejskich salonach. Co zaskakujące, trax nie trafi jednak do ojczyzny SUV-ów – Stanów Zjednoczonych. Przedstawiciele General Motors obawiają się, że niewielki pojazd mógłby odebrać klientów nieco większemu modelowi – chevroletowi equinox.

INTERIA.PL