Sprzedaż Renault i Dacii mierzona liczbą zarejestrowanych, nowych samochodów wyniosła w okresie pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku 15 147 aut, w tym 9 832 samochody Renault i aż 5 315 samochodów Dacia. Łącznie markom Renault i Dacia zapewnia to 8,9% udziału w polskim rynku samochodów osobowych i dostawczych w tym okresie, ze wzrostem o 0,1% w stosunku do tego samego okresu ub.roku.
Sukcesem sprzedażowym zakończył półroczny okres model Duster, utrzymując na koniec czerwca pozycję lidera sprzedaży wśród całej gamy produktów Renault i Dacia. Z wynikiem 3 129 zarejestrowanych w Polsce aut wysunął się przed znane i cenione na polskim rynku modele Megane (2 341 zarejestrowanych aut) i Clio (1 810). Całkowita półroczna sprzedaż samochodów Dacia wniosła 5 315 zarejestrowanych nowych samochodów, w tym 500 dostawczych modeli Logan Van i Pick-up. Liczby te zapewniły marce Dacia wzrost udziału w polskim rynku aut osobowych i dostawczych z 1,7% w 2011 r. do 3,1 % w 2012 r.
Wśród modeli z gamy Renault swój ubiegłoroczny udział w rynku utrzymały modele dostawcze (niezmiennie 12,5%), spośród których największym zainteresowaniem nabywców firmowych cieszył się Master – 1 789 zarejestrowanych aut i III pozycja w rankingu sprzedaży w gamie ofertowej Renault.
AUTOR: RENAULT, WNP.PL (AG)