General Motors chce podbić europejski runek stawiając na pojazdy elektryczne. Firma od 2024 roku będzie oferować w pełni elektryczny Cadillac Lyric w Szwajcarii. Kolejne rynki to Szwecja i Francja. Firma „opuściła” rynek unijny w 2017 roku, kiedy sprzedała Opla do PSA, który jak wiemy następnie przekształcił się w Stellantis.
General Motors już wiosną dawał wyraźne sygnały zainteresowania rynkiem Europy w kontekście aut elektrycznych. Teraz potwierdziły się przypuszczenia, pierwszym nowym pojazdem sprzedawanym w Europie przez amerykański koncern jest Cadillac Lyriq.
Luksusowego SUVa można już zarezerwować online w Szwajcarii, a ceny zaczynają się od 82 000 franków (ponad 85 000 euro). Akumulator 102 kWh Ultium i dwie jednostki napędowe Ultium zapewniają zasięg około 530 kilometrów. Pierwsze dostawy zaplanowano na kwiecień lub maj przyszłego roku.
– Dziś General Motors dołącza do europejskiej podróży w kierunku elektryfikacji, uruchamiając sprzedaż naszego elektrycznego Cadillaca w Szwajcarii. Jednocześnie planujemy ekspansję do 5 dodatkowych rynków w Europie w ciągu najbliższych kilku lat – zapowiada Jaclyn McQuaid, prezes i dyrektor zarządzający General Motors Europe.
Pierwsze dwa kraje po Szwajcarii, gdzie klienci będą mogli zamawiać Cadillaca Lyriq to Francja i Szwecja. Trzy pozostałe pozostają zagadka. Zdaniem obserwatorów rynku mogą to być kraje nordyckie, takie jak Norwegia, Szwecja, Dania i Finlandia. Czy dołączą do nich Niemcy, tego na razie nie wiadomo.
Oprócz kierunków ekspansji ciekawą obserwacją będzie zapewne to, jak Lyriq poradzi sobie w Europie. W USA ten samochód elektryczny nie sprzedaje się w jakichś oszałamiających ilościach. W ostatnim kwartale spółka sprzedała tylko 3 018 egzemplarzy Lyriq. Z drugiej strony było to ponad dwa razy więcej niż w drugim kwartale (1348 sztuk). Ogólnie rzecz biorąc, GM w trzecim kwartale dostarczył klientom 4 257 pojazdów BEV na bazie Ultium w (w tym GMC Hummer EV Pickup / GMC Hummer EV SUV).
Źródło: https://elektromobilni.pl/