Continental przetestuje opony w symulatorze jazdy dynamicznej

Continental zainwestował w najnowocześniejszy symulator jazdy dynamicznej, aby jeszcze wydajniej rozwijać swoje opony.

Zaawansowana technologicznie instalacja marki Ansible Motion ma zostać uruchomiona w połowie 2022 r. W największym europejskim centrum testowania opon Continental, Contidrom w Wietze koło Hanoweru. Jest to symulator Driver-in-the-loop (DIL), który oblicza dokładne parametry dynamiki jazdy opon i odpowiedniego pojazdu testowego. Dzięki wysokiej mobilności symulator może dostarczyć profesjonalnym kierowcom testowym Continental subiektywne wrażenia z jazdy, podobnie jak testy opon na torze testowym. Kierowcy testowi mogą doświadczyć nowych osiągnięć w zakresie opon w najróżniejszych wirtualnych scenariuszach testowych i sytuacjach drogowych.

Opracowywanie i testowanie opon klasy premium to bardzo złożony i czasochłonny proces. Korzystając z nowego symulatora dynamicznej jazdy, w przyszłości usprawnimy ten proces rozwoju. Chcemy aktywnie kształtować wirtualny proces rozwoju w branży motoryzacyjnej również w sektorze oponiarskim. Nowy symulator łączy w sobie najnowocześniejszą technologię z ogromnym doświadczeniem naszych zawodowych kierowców testowych. Continental jest jednym z pionierów wykorzystania tej innowacyjnej, hybrydowej technologii testowej.
dr Boris Mergell
kierownik działu badań i rozwoju obszaru biznesowego Opony w Continental

Zrównoważony rozwój: zaoszczędzono około 100 000 kilometrów testowych i 10 000 opon testowych

Nowy symulator jazdy ma przynosić znaczące korzyści dla rozwoju opon – a tym samym dla klientów Continental. Przeniesienie decydujących etapów rozwoju i związanych z nimi ustaleń testowych do świata wirtualnego oszczędza czas, koszty i cenne zasoby w świecie rzeczywistym. Na przykład wysiłek logistyczny wielu różnych testów fizycznych jest znacznie zmniejszony, ponieważ kluczowe parametry można sprawdzić w symulatorze. Dzieje się tak, ponieważ symulator zasilany jest danymi konkretnego modelu pojazdu, dla którego opracowywana jest nowa opona. Uzupełniają to dane firmy Continental dotyczące mieszanki gumowej, architektury opon i konstrukcji bieżnika.

 

Każdy cykl testowy wykonany w symulatorze jazdy zamiast na prawdziwych drogach oznacza mniej opon testowych, które trzeba zbudować. Inwestycja w nową technologię testową przyczyniać ma się zatem również do szeroko zakrojonych wysiłków Continental na rzecz zrównoważonego rozwoju. Celem firmy jest między innymi osiągnięcie pozycji najbardziej postępowego producenta opon w zakresie praktyk biznesowych odpowiedzialnych pod względem środowiskowym i społecznym do 2030 r.

 

Aby to osiągnąć, Continental inwestuje znaczne środki w innowacyjne technologie i procesy w całym łańcuchu wartości. Nowy symulator jazdy wspiera to konkretnymi liczbami z rzeczywistego świata:

Jeśli nasi kierowcy testowi będą siedzieć w kokpicie symulatora w przyszłości, a mniej za kierownicą pojazdu, każdego roku pokonanych zostanie około 100 000 kilometrów mniej na prawdziwych drogach lub torach testowych. Możemy również zaoszczędzić około 10 000 opon testowych rocznie.
dr Holger Lange
dyrektor ds. rozwoju opon pasażerskich w dziale OE firmy Continental

 

Do tej pory ostateczne dostrojenie opon do rzeczywistych scenariuszy zastosowań zawsze wymagało skonstruowania dużej liczby opon testowych. Celem jest zbudowanie w przyszłości znacznie mniejszej liczby takich prototypów dzięki symulatorowi.

Symulator oferuje wszechstronne możliwości testowania

Kierowca testowy prowadzi w symulatorze bardzo specyficzny model opony dla określonego wariantu modelu. W przypadku jakichkolwiek anomalii wszystkie parametry można w każdej chwili skorygować cyfrowo. Oznacza to, że nowe modele opon można w przewidywalny sposób testować we wszystkich możliwych obszarach zastosowań, sytuacjach drogowych i na wielu różnych nawierzchniach, uzyskując wiarygodne wyniki na wczesnym etapie procesu rozwoju – i to we wszystkich wariantach pojazdów i napędów dla pasażerów. samochody, a także pojazdy użytkowe, elektryczne, hybrydowe i spalinowe. Nawet nowe warianty materiałowe – Continental intensywnie bada możliwe zastosowania zrównoważonych materiałów do budowy opon – mogą być szeroko testowane i dalej optymalizowane, zanim jeszcze zbudowana zostanie pierwsza opona testowa.

 

Continental wybrał Delta S3 firmy Ansible Motion, najnowszą technologię symulacji. Dzięki zwiększonej przestrzeni ruchu wynoszącej cztery na pięć metrów, wyższej rozdzielczości i możliwości dokładnej oceny opon w wirtualnym świecie, Delta S3 ma pozwolić inżynierom Continental na symulowanie przyspieszenia w dłuższym okresie czasu. Gwarantować ma to bardziej realistyczne wrażenia, takie jak manewry pojazdu przy zmianie pasa ruchu, ciasne i dalekie pokonywanie zakrętów oraz jazda po różnych powierzchniach.

Źródło: www.motofaktor.pl