Centrum Inżynieryjne ZF w Bielsku-Białej otwiera nowe biuro o powierzchni 1 400 m2 w budynku BB Park przy ul. Towarowej 2 w Bielsku-Białej. Znajdzie się w nim 100 nowych stanowisk pracy dla inżynierów.
– Rozbudowa lokalnych ośrodków inżynieryjnych pozwala koncernowi ZF na realizację strategii mobilności nowej generacji (Next Generation Mobility) – powiedział Dariusz Walica, dyrektor Centrum Inżynieryjnego ZF Steering Systems Poland w Bielsku-Białej. W nowym biurowcu BB Park pracować będą inżynierowie ZF odpowiedzialni za obszary aplikacji, systemów, oprogramowania oraz designu.
– Rozwój naszego Centrum potwierdza rosnące znaczenie bielskiego ośrodka w koncernie ZF. Od momentu otwarcia Centrum w 2015 roku nieustannie rośniemy i obecnie należymy do czołówki tego typu jednostek ZF na świecie. Coraz więcej funkcji globalnych jest zlokalizowanych u nas. Od roku też systematycznie budujemy stanowiska aplikacyjne, co w przyszłości pozwoli naszym inżynierom zarządzać całościowo projektami realizowanymi dla globalnych klientów – dodał Dariusz Walica.
ZF zwraca uwagę, że dobra pozycja lokalnych ośrodków inżynieryjnych, takich jak Bielsko-Biała, wynika m.in. z dostępności wykwalifikowanych inżynierów, którzy chcą pracować w międzynarodowym środowisku nad technologiami motoryzacji jutra. Jak podkreśla Dariusz Walica, firma ściśle współpracuje z uczelniami technicznymi na Śląsku i w całej Polsce.
Centrum Inżynieryjne w Bielsku-Białej to dziewiąty w skali światowej ośrodek tego typu w dywizji ZF Active Safety. Koncentruje się na projektowaniu systemów mechatronicznych, oprogramowania, wytwarzaniu prototypów oraz przeprowadzaniu testów oraz walidacji akustycznych, mechanicznych i oprogramowania dla elektrycznych układów wspomagania kierownicy (EPS). Centrum zatrudnia aktualnie ok. 200 osób na stanowiskach: inżynierów, programistów, specjalistów oraz project managerów i realizuje projekty dla największych producentów samochodów, takich jak Daimler, Hyundai, VW czy Fiat.
Grupa ZF w Polsce posiada ponadto centra inżynieryjne w Częstochowie i Łodzi, w których odbywa się projektowanie i testowanie samochodowych systemów bezpieczeństwa.
W 2019 roku ZF wydała łącznie 2,7 mld EUR (2018: 2,5 mld EUR) na badania i rozwój, co odpowiada wskaźnikowi kosztów badań i rozwoju na poziomie 7,3%.
Źródło: www.evertq.pl