Do Zawiercia dotarło już sześć Solarisów Urbino 10,5. To finał umowy, którą miasto podpisało z producentem z Bolechowa w listopadzie 2018 r. Autobusy objęto bogatym pakietem after sales.
Do Zawiercia dotarło już sześć Solarisów Urbino 10,5. To finał umowy, którą miasto podpisało z producentem z Bolechowa w listopadzie 2018 r. Autobusy objęto bogatym pakietem after sales.
Magistrat podpisał umowę z Solarisem na dostawę sześciu Nowych Urbino 10,5. Kontrakt opiewał na 7 136 460 PLN brutto. A to dało jednostkową cenę na poziomie 967 000 PLN netto. O szczegółach umowy pisaliśmy tutaj. W pakiecie same ciekawe dodatki. Po pierwsze „jamniki” również będą objęte pięcioletnią gwarancją całopojazdową. Dodatkowo producent z Bolechowa zapewni materiały eksploatacyjne na każdy przegląd w trakcie okresu rękojmi.
Wersja dla Zawiercia
Każdy z sześciu zawierciańskich Nowych Urbino 10,5 umożliwia podróż ok. 80 pasażerom. 25 osób może skorzystać z dedykowanych dla Solarisa foteli Ster 8MU Ultra Light. Osiem siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Płaty drzwiowe oraz napędy dostarczył BODE.
nU10,5 dla Zawiercia są wyposażone w komplet, który cieszy się największą popularnością u polskich nabywców tego modelu. Jegp serce stanowi niespełna siedmiolitrowy silnik, którego nie musimy przedstawiać. To Cummins ISB6.7E6C 280B. Jest to niespełna siedmiolitrowa jednostka napędowa o mocy 204 kW i 1082 Nm maksymalnego momentu obrotowego, naturalnie spełniająca normę Euro 6. Zblokowano ją z automatyczną skrzynią biegów ZF 6AP1200B.
Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewniają cztery uchylne okna. Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana. Najprawdopodobniej zastosowano agregat Spheros Revo. Pasażerowie mogą podładować urządzenia mobilne dzięki obecności dwóch ładowarek USB. Autobusy posiadają także system zliczania potoków pasażerskich.
Monitoring oraz system informacji pasażerskiej oparto na rozwiązaniach bydgoskiego Pixela. Zamontowano trzy zewnętrzne tablice diodowe. W środku z kolei za kabiną kierowcy zamontowano LCD typu XID-230, który odpowiada za prezentację informacji liniowej. Do tego oczywiście nie mogło zabraknąć głosowych zapowiedzi przystanków. Całością steruje i zarządza najprawdopodobniej sterownik AsteriX.
Patrząc na nowe „dziesiątki” Zawiercia i ich wyposażenie można powiedzieć, że w tej cenie i takim kształcie wymagań miasto otrzymało nieźle wyposażone autobusy. Jak więc widać wystarczy tylko pomyśleć i można kupić autobusy w bardzo dobrej cenie z bogatym serwisem.
Źródło: www.m.infobus.pl