Skonsolidowane przychody netto Grupy Brembo wyniosły blisko 2,6 mld euro, co stanowi spadek o 1,8% w porównaniu do 2018 r. (-1,3% w ujęciu “like-for-like”).
Jak wcześniej ogłoszono, od 30 czerwca 2019 r. Brembo postanowiło przerwać działalność przemysłową w zakładzie w Buenos Aires. W związku z tym spółka Brembo Argentina S.A. zostanie postawiona w stan likwidacji.
Grupa podjęła tę decyzję, ponieważ nie można było wprowadzić nowych projektów z powodu gwałtownego trendu spadkowego odczuwanego przez argentyński sektor motoryzacyjny i dość zniechęcające perspektywy ożywienia.
W związku z tym wszyscy główni lokalni producenci postanowili nie kontynuować projektów przemysłowych ani wprowadzać nowych modeli.
Zgodnie z MSSF5 przychody i koszty związane z argentyńską spółką za okres sprawozdawczy zostały zatem przeklasyfikowane. Negatywny wynik zwykłej działalności spółki na dzień 31 grudnia 2019 r., a także szacunkowe koszty związane z zaprzestaniem działalności zostały przeklasyfikowane do pozycji rachunku zysków i strat “Wynik z działalności zaniechanej” i wyniosły 6,4 mln euro.
W odniesieniu do segmentów rynku, w których działa Grupa, liczba aplikacji samochodowych spadła o 3,7% z powodu poważnego trendu spadkowego na globalnym rynku motoryzacyjnym. Wzrosły wszystkie pozostałe segmenty rynku: aplikacje dla motocykli wzrosły o 5,7%, aplikacje do pojazdów użytkowych o 1,7%, a aplikacje wyścigowe o 7,5%.
Na poziomie geograficznym sprzedaż spadła o 1,1% we Włoszech, o 15,3% w Niemczech i o 1,7% we Francji w porównaniu do 2018 r., Podczas gdy wzrost odnotowano w Wielkiej Brytanii (+ 3,2%).
W Azji sprzedaż w Indiach wzrosła o 12,1%, a w Chinach o 2,8%, podczas gdy w Japonii spadła o 8,0%. Sprzedaż w Ameryce Północnej (USA, Kanadzie i Meksyku) wzrosła o 0,5%, podczas gdy w Ameryce Południowej spadła o 13,9% z powodu wyjścia argentyńskiej spółki z obszaru konsolidacji (+ 12,4% w ujęciu “like-for-like”).
EBITDA za rok wyniosła 515,2 mln EUR (marża EBITDA: 19,9%), w porównaniu do 500,9 mln (marża EBITDA: 19,0%) w 2018 r. Bez wpływu MSSF 16, EBITDA wyniosła 491,5 mln euro (marża EBITDA: 19,0%).
EBIT wyniósł 318,5 mln euro (marża EBIT: 12,3%), co oznacza spadek o 7,7% w porównaniu do 2018 r. Bez uwzględnienia wyżej wspomnianego wpływu MSSF16, EBIT wyniósł 314,9 mln euro (marża EBIT: 12,2%).
Źródło: www.motofaktor.pl