Zarząd Brembo S.p.A. spotkał się i zatwierdził roczne wyniki Grupy na dzień 31 grudnia 2019 r.

Skonsolidowane przychody netto Grupy Brembo wyniosły blisko 2,6 mld euro, co stanowi spadek o 1,8% w porównaniu do 2018 r. (-1,3% w ujęciu “like-for-like”).

Jak wcześniej ogłoszono, od 30 czerwca 2019 r. Brembo postanowiło przerwać działalność przemysłową w zakładzie w Buenos Aires. W związku z tym spółka Brembo Argentina S.A. zostanie postawiona w stan likwidacji.

Grupa podjęła tę decyzję, ponieważ nie można było wprowadzić nowych projektów z powodu gwałtownego trendu spadkowego odczuwanego przez argentyński sektor motoryzacyjny i dość zniechęcające perspektywy ożywienia.

W związku z tym wszyscy główni lokalni producenci postanowili nie kontynuować projektów przemysłowych ani wprowadzać nowych modeli.

Zgodnie z MSSF5 przychody i koszty związane z argentyńską spółką za okres sprawozdawczy zostały zatem przeklasyfikowane. Negatywny wynik zwykłej działalności spółki na dzień 31 grudnia 2019 r., a także szacunkowe koszty związane z zaprzestaniem działalności zostały przeklasyfikowane do pozycji rachunku zysków i strat “Wynik z działalności zaniechanej” i wyniosły 6,4 mln euro.

W odniesieniu do segmentów rynku, w których działa Grupa, liczba aplikacji samochodowych spadła o 3,7% z powodu poważnego trendu spadkowego na globalnym rynku motoryzacyjnym. Wzrosły wszystkie pozostałe segmenty rynku: aplikacje dla motocykli wzrosły o 5,7%, aplikacje do pojazdów użytkowych o 1,7%, a aplikacje wyścigowe o 7,5%.

Na poziomie geograficznym sprzedaż spadła o 1,1% we Włoszech, o 15,3% w Niemczech i o 1,7% we Francji w porównaniu do 2018 r., Podczas gdy wzrost odnotowano w Wielkiej Brytanii (+ 3,2%).

W Azji sprzedaż w Indiach wzrosła o 12,1%, a w Chinach o 2,8%, podczas gdy w Japonii spadła o 8,0%. Sprzedaż w Ameryce Północnej (USA, Kanadzie i Meksyku) wzrosła o 0,5%, podczas gdy w Ameryce Południowej spadła o 13,9% z powodu wyjścia argentyńskiej spółki z obszaru konsolidacji (+ 12,4% w ujęciu “like-for-like”).

EBITDA za rok wyniosła 515,2 mln EUR (marża EBITDA: 19,9%), w porównaniu do 500,9 mln (marża EBITDA: 19,0%) w 2018 r. Bez wpływu MSSF 16, EBITDA wyniosła 491,5 mln euro (marża EBITDA: 19,0%).

EBIT wyniósł 318,5 mln euro (marża EBIT: 12,3%), co oznacza spadek o 7,7% w porównaniu do 2018 r. Bez uwzględnienia wyżej wspomnianego wpływu MSSF16, EBIT wyniósł 314,9 mln euro (marża EBIT: 12,2%).

Zatwierdzone dzisiaj wyniki finansowe Brembo za 2019 r. pokazują, że firmie udało się skutecznie zarządzać długoterminową strategią w niezwykle wymagających warunkach rynkowych, które przez cały rok miały wpływ na przemysł motoryzacyjny na całym świecie. Pomimo niewielkiego spadku w porównaniu z 2018 r., Brembo nadal osiągało lepsze wyniki niż średnia na rynku referencyjnym, jednocześnie zachowując wysoki poziom marży. Sektory firmy związane z motocyklami, pojazdami użytkowymi i wyścigowymi wykazały poprawę wyników, dzięki zintegrowanemu portfolio innowacyjnych rozwiązań, które są w stanie zaspokoić stale rosnące potrzeby klientów w zakresie stylu, jakości i designu. Jednak scenariusz rozwoju rynku motoryzacyjnego jest nadal niepewny i zmienny, częściowo z powodu rozprzestrzeniania się koronawirusa. Uważnie śledzimy rozwój sytuacji i we wszystkich zakładach produkcyjnych podejmujemy szereg działań monitorujących i zapobiegawczych w celu ochrony naszych pracowników i środowisk, w których działamy, w porozumieniu z władzami lokalnymi. Niemniej jednak, nasza zdolność do innowacji, wraz z pierwszorzędną produkcją i codziennym wysiłkiem naszych pracowników, pozwoli nam poprawić naszą konkurencyjność i strategiczną pozycję na wszystkich rynkach, na których działa Brembo. Alberto Bombassei, Prezes Brembo

Źródło: www.motofaktor.pl