Rząd Niemiec
kusi największego światowego producenta chipów, tajwański Taiwan Semiconductor Manufacturing Company. Celem ujawnionych przez media rozmów jest
wybudowanie za naszą zachodnią granicą wielkiej fabryki półprzewodników. Z kolei multikoncern Stellantis (właściciel marek m. in. Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, FIAT, Jeep, Lancia) oraz Foxconn
![😈](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/td6/1/16/1f608.png)
![🏗](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tde/1/16/1f3d7.png)
(główny podwykonawca @iPhone) planują
partnerstwo we wspólnej produkcji chipów dedykowanych wyłącznie dla motoryzacji. Podobne porozumienie BMW zawarł z innym gigantami na rynku półprzewodników NOVA Semiconductors oraz z GlobalFoundries. Na drugiej
półkuli rząd USA rezerwuje aż 52 miliardy dolarów dla ustawy roboczo nazwanej ![📲](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/td8/1/16/1f4f2.png)
„Chips for America”. Ma ona doprowadzić uniezależnienia się od Azji w dostawach mikroprocesorów. Tak reaguje rynek na rosnący kryzys na rynku tych urządzeń, który
paraliżuje motoryzację na całym świecie. Automotive potrzebuje ich ogromne ilości – w tradycyjnym aucie potrzeba około tysiąca chipów, w elektrycznym wielokrotnie więcej.
![🤝](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t64/1/16/1f91d.png)
![🌎](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tc0/1/16/1f30e.png)
![📲](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/td8/1/16/1f4f2.png)
![🗽](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t4b/1/16/1f5fd.png)
![⛔](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tbd/1/16/26d4.png)