Szwedzki producent dawno nie miał tak dobrej passy jak w ostatnich latach. Partnerstwo z chińskim gigantem Geely wyszło Volvo na dobre, a Szwedzi planują dalszy postęp.
Druga seria, 60, będzie obejmowała następcę dzisiejszego bestselleru Volvo, czyli nowe XC60. Analogicznie do największych modeli, towarzyszyć mu będą sedan S60 i kombi V60. Wszystkie auta skorzystają z techniki serii 90, ale konkurować będą na rynku z Audi A4/Q5.
Podobnie skonstruowana będzie gama serii 40 – sedan S40, hatchback V40 oraz niewielki crossover XC40. Trzymając się porównań do producenta z Ingolstadt, będzie to oręż wymierzony w Audi A3 Limousine, A3 Sportback oraz Q5.
Klarowne plany Volvo obejmują więc 9 głównych modeli plus ewentualne wersje terenowe Cross Country oraz przedłużane warianty tradycyjnych sedanów na rynek chiński. Samuelsson nazywa to strategią 3×3 i dodaje, że marka Geely skorzysta z techniki tych aut na podobnej zasadzie, na której Skoda korzysta z technologii Audi. Zapowiada się wyjątkowo pracowity okres dla Volvo.