Volvo podsumowuje sprzedaż w I połowie 2016 roku

Volvo Cars ogłosiło wyniki finansowe osiągnięte w pierwszej połowie 2016 roku. Zysk operacyjny wyniósł w tym okresie 5,59 mld koron szwedzkich, co oznacza trzykrotny wzrost w porównaniu do pierwszej połowy 2015 roku (wtedy było to 1,66 mld SEK). Przychody firmy wzrosły analogicznie z 75,215 do 83,647 mld koron.

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku sprzedano o 10,5% więcej aut niż w tym samym okresie ubiegłego roku. W pierwszym półroczu Volvo przekazało klientom 256 563 pojazdów, a wzrost sprzedaży był widoczny na trzech najważniejszych dla marki rynkach. W Europie sprzedaż wzrosła o 10,3 %, w Stanach Zjednoczonych aż o 24,8 %, a w Chinach o 6,3 %. (wszystkie te dane dotyczą zestawienia I-VI.2016 vs I-VI.2015).

– Te liczby pokazują, że zmiany dokonane w Volvo Cars zaczynają wzmacniać naszą markę – powiedział Håkan Samuelsson, prezes Volvo Cars. Ważnym elementem tego sukcesu jest model XC90. W pierwszym półroczu 2016 roku znalazł on 43911 nabywców, a od chwili premiery w 2015 roku – 84 532. Ten rezultat jest lepszy od pierwotnych założeń. Trend wzrostowy w drugiej połowie roku będą kontynuować najnowsze modele S90 i V90.

– Dobre wyniki finansowe, rosnący zysk operacyjny oraz harmonogram wprowadzania nowych modeli pozwala mi stwierdzić z pełnym przekonaniem, że bieżący rok będzie rekordowy pod względem sprzedaży i rentowności – dodał Hakan Samuelson. Tym samym Volvo Cars wypełnia swoją wcześniejszą zapowiedź gruntownej zmiany biznesowej i organizacyjnej, która wzmocni pozycję naszej firmy jako globalnego producenta samochodów segmentu premium.

Źródło: motofakty.pl