Marka Volkswagen Samochody Osobowe w pierwszej połowie roku przekazała klientom na świecie około 2,91 mln pojazdów (+4,4%). W czerwcu sprzedaż wyniosła około 501 000 aut (+0,5%). W Polsce w pierwszym półroczu zarejestrowano 13 631 osobowych VW (+19,2%).
„Marka Volkswagen Samochody Osobowe dzięki swojej szerokiej palecie modeli rozwijała się w pierwszym półroczu bardzo stabilnie. Szczególnym zainteresowaniem klientów cieszył się nowy Golf. Do dzisiaj dostarczyliśmy klientom znacznie powyżej 250 000 nowych Golfów. Dodatkowym impulsem dla wzrostu sprzedaży będzie nowy Golf Variant – powiedział Christian Klingler, członek zarządu ds. sprzedaży i marketingu koncernu Volkswagen i marki Volkswagen Samochody Osobowe.
„Jednak nie ulega wątpliwości, że również w drugiej połowie roku będziemy musieli stawić czoła wyzwaniom, jakie niesie ze sobą trudna sytuacja na rynkach światowych, szczególnie w Europie”.
W pierwszych sześciu miesiącach tego roku sytuacja na rynkach europejskich była bardzo trudna. Marka Volkswagen Samochody Osobowe sprzedała w całej Europie 843 600 aut (-7,1%). Na region Europy Zachodniej (bez Niemiec) przypadło z tego 427 800 sztuk (-7,9%).
Tendencja spadkowa odnotowana została także w samych Niemczech, gdzie nowi klienci odebrali 283 400 osobowych modeli VW (-8,5%).
W Europie Środkowej i Wschodniej na osobowego Volkswagena zdecydowało się do końca czerwca 132 400 osób (-1,2%). W Rosji marka sprzedała 77 300 samochodów (-4,7%).
Na tym tle świetnie wypada polski rynek. W naszym kraju od stycznia do końca czerwca zarejestrowano łącznie 13 631 osobowych Volkswagenów (+19,19%). Udział rynkowy wzrósł do 9,3% (I-VI 2012: 7,76%).
W samym czerwcu ilość zarejestrowanych osobowych Volkswagenów wyniosła 2 393 egzemplarzy (+9,47%).
Źródła, VW
IBRM Samar