Wojna na Ukrainie zaciska pętle na szyi czołowym koncernom motoryzacyjnym kablami samochodowymi. Zaopatrując swoje fabryki w Czechach, Słowacji, Polsce czy na Węgrzech zachodnie koncerny produkowały na Ukrainie gigantyczne ilości 

ręcznie układanych wiązek kabli i przewodów do aut. W każdym samochodzie jest ich ok. 5 km.



22 koncerny automotive zainwestowały tam
ponad 600 mln dolarów i w 38 zakładach zatrudniają ponad 60 000 pracowników. Z tego 17 fabryk produkuje właśnie przewody samochodowe
niskie koszty pracy okazały się tu kluczowe dla zachodnich koncernów. Wiązki kabli stały się flagowym produktem ukraińskiego automotive, a teraz nagle
ich zabrakło.



Jak pisze agencja Bloomberga tylko w pierwszym półroczu europejska produkcja aut może być o 700 tys. niższa od prognozowanej. Już teraz
zatrzymują się fabryki samochodów w całej Europie. Do dziś ten problem najbardziej dotknął BMW, Mercedesa i VW.
