Amerykańska agencja rządowa National Highway Traffic Safety Administration podpisała porozumienie z 20-stoma producentami odpowiadającymi za 99 proc. tamtejszego rynku, które przewiduje wprowadzenie do 2022 r. automatycznego hamowania awaryjnego we wszystkich samochodach. Toyota i Lexus zapowiedziały, że zrealizują ten cel wcześniej – do 2017 r.
Japoński koncern rozpoczął stopniowe wprowadzanie pakietów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense i Lexus Safety Sense do kolejnych modeli obu marek w 2015 r. Pakiety zawierają funkcję automatycznego hamowania awaryjnego obok innych systemów. Jest ona dostępna w standardzie lub za dopłatą dostosowaną do ceny samochodu.
Toyota Safety Sense i Lexus Safety Sense zawierają układ zapobiegania zderzeniom z innymi samochodami, funkcję ostrzegania o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu i automatyczne światła drogowe. W niektórych modelach dostępne są też: odczytywanie znaków drogowych, aktywny tempomat, układ zapobiegania kolizjom z pieszym oraz funkcja korekty toru jazdy w razie niezamierzonego zjechania z pasa ruchu.
Porozumienie 20 producentów samochodów dotyczy tylko Stanów Zjednoczonych, jednak prawdopodobnie podobne ustalenia zapadną także w Unii Europejskiej.