Najszybsze luksusowe "pomoce drogowe" w 2014 roku

Importerzy „pomocy drogowych” rozpoczęli nowy rok z przytupem. W dwa miesiące ściągnęli do Polski 44 luksusowe limuzyny, które zarejestrowali jako pojazdy specjalne pomocy drogowej lub pogotowia technicznego. Sprawdzamy, które z nich najszybciej dojadą z pomocą.
Trendy w tej unikalnej branży nie zmieniają się. Największym zainteresowaniem nadal cieszą się modele niemieckie: Audi (22 sztuki), BMW (8 sztuk), Mercedes (6 sztuk) i Porsche (5 sztuk). Niekwestionowanym liderem segmentu jest Audi A8 (17 sztuk). Najpopularniejszą konfiguracją importowaną do Polski jest Audi A8 z silnikiem 4.2 TDI 350 KM (11 sztuk).

Poniżej przedstawiamy ranking najszybszych pojazdów importowanych do Polski, zarejestrowanych jako „pomoc drogowa” w 2014 roku:

1) Porsche Panamera Turbo 4.8 500 KM – przyspieszenie 0-100 km/h – 4,2 sek. Vmax – 303 km/h,
2) Porsche Panamera GTS 4.8 430 KM – przyspieszenie 0-100 km/h – 4,5 sek. Vmax – 288 km/h,
3) Porsche Panamera 4S 4.8 400 KM – przyspieszenie 0-100 km/h – 5,0 sek. Vmax – 282 km/h,
4) Audi A8 W12 6.0 450 KM – przyspieszenie 0-100 km/h – 5,1 sek. Vmax – 250 km/h,
5) BMW serii 5 3.0 Diesel 313 KM – przyspieszenie 0-100 km/h – 5,3 sek. Vmax – 250 km/h,
6) Audi A8 4.2 TDI 350 KM – przyspieszenie 0-100 km/h – 5,5 sek. Vmax – 250 km/h,
7) BMW serii 7 3.0 Diesel 313 KM – przyspieszenie 0-100 km/h – 5,5 sek. Vmax – 250 km/h,
8) Mercedes CLS 3.0 Diesel 265 KM – przyspieszenie 0-100 km/h – 6,2 sek. Vmax – 250 km/h,
9) Mercedes S 3.0 Diesel 265 KM – przyspieszenie 0-100 km/h – 6,8 sek. Vmax – 250 km/h,
10) Volkswagen Touareg V10 5.0 Diesel 313 KM – przyspieszenie 0-100 km/h – 7,4 sek. Vmax – 231 km/h.

Zdecydowana większość zarejestrowanych od początku roku „pomocy drogowych” ma silnik diesla; tylko 4 sztuki Porsche Panamera i 1 sztuka Audi A8 napędzane są benzyną.

Ubiegły rok okazał się rekordowy pod względem importu luksusowych „pomocy drogowych”. W krajowych wydziałach komunikacji Polacy zgłosili 497 pojazdów tego typu, o 87 sztuk więcej niż w 2012 roku (+19,8%). 278 aut było w wieku do 3 lat, to jest o 70 sztuk więcej niż rok wcześniej (+33,7%).

Źródła: CEPiK
IBRM Samar

Autor Michał Hadyś