W pierwszym miesiącu tego roku Stellantis umacnia pozytywny trend sprzedaży, który utrzymywał się przez cały 2023 rok. W obszarze UE29, w styczniu Stellantis odnotował 17,6% wzrost wolumenu sprzedaży (samochody osobowe i użytkowe) rok do roku, co odpowiada udziałowi w rynku na poziomie 19,7%, który przekłada się na wzrost o 0,9 p.p. w porównaniu z ubiegłym rokiem.
Niemcy mogą pochwalić się niesamowitym wzrostem sprzedaży o 61%, podobnie jak Wielka Brytania odnotowująca wzrost o ponad 27%. We Francji, wykorzystując sukces krajowego programu leasingu socjalnego, Stellantis jest liderem rynku i odnotowuje wzrost o 19%, dwa razy więcej niż rynek. We Włoszech Stellantis odnotowuje 14,1% wzrostu (samochody osobowe i użytkowe) w porównaniu do ubiegłego roku i umacnia pozycję lidera rynku: sześć jego modeli znalazło się w pierwszej dziesiątce, w tym na pierwszym miejscu ponadczasowy FIAT Panda. Znaczący wzrost sprzedaży odnotowano również w Holandii i Portugalii – gdzie Stellantis jest liderem rynku – oraz w innych krajach europejskich zarządzanych we współpracy z importerami, takich jak Szwajcaria, Szwecja, Czechy, a Irlandia i Norwegia zamykają styczeń odpowiednio na poziomie +57,7% i +103,5%.
Jednostka biznesowa Stellantis Pro One Commercial Vehicles, oferująca szeroką gamę wszechstronnych pojazdów użytkowych wykorzystujących różne źródła zasilania, rośnie w styczniu szybciej niż cały rynek i konsoliduje udział w rynku na poziomie 31,1%, przy wzroście wolumenu sprzedaży o 20,6% i wzroście udziału o 1,8 p.p. w porównaniu do ubiegłego roku.
„Wzrost sprzedaży Stellantis na kluczowych rynkach w styczniu br. odzwierciedla nasze wspólne zaangażowanie w rozwój innowacji i zapewnienia zadowolenia naszych klientów” – powiedział Uwe Hochgeschurtz, dyrektor operacyjny Stellantis na region Rozszerzonej Europy. „Uzyskane wyniki, zarówno pod względem wolumenu sprzedaży, jak i udziału w rynku we wszystkich segmentach i różnych źródłach zasilania, potwierdzają, że jesteśmy bezkonkurencyjnym pretendentem, aby stać się liderem w Europie w tym zakresie. Serdecznie gratulujemy naszym pracownikom i partnerom świetnego początku roku. W dalszym ciągu musimy z odwagą iść naprzód, konsekwentnie dostarczając wartość i przekraczając na każdym kroku oczekiwania naszych klientów”.
Na rynku samochodów w pełni elektrycznych BEV (samochody osobowe i użytkowe), Stellantis szybko się rozwija, uzyskując 20% wzrost w porównaniu z rokiem 2023, zdobywając udział w rynku europejskim na poziomie 13,7% i zajmując wiodącą pozycję w różnych segmentach pojazdów BEV, wykazując jednocześnie pozytywny trend w porównaniu z 4. kwartałem 2023 r. Sprzedaż samochodów BEV i udział w rynku stale rosną, osiągając dwucyfrowy wzrost w prawie wszystkich krajach i zapewniając Stellantis miejsce na podium na kilku głównych rynkach europejskich. W styczniu segment pojazdów użytkowych Stellantis w Europie odnotowuje 29% udział w rynku w segmencie BEV, co stanowi wzrost o prawie 2 p.p. w porównaniu z grudniem 2023 r.
Poszczególne marki również dobrze rozpoczęły rok 2024, Citroën i Peugeot odnotowały wzrost sprzedaży odpowiednio o 23% i 23,7%, Alfa Romeo +14,6%, Jeep +21,4%, Lancia +9,3%, Opel/Vauxhall +35,9%, a Fiat, Opel/Vauxhall i Peugeot również odnotowały wzrost w segmencie BEV (samochody osobowe i użytkowe).
Wraz z wprowadzeniem na rynek licznych nowych modeli w 2024 roku, Stellantis jest na dobrej drodze, aby podwoić swoją ofertę modeli w pełni elektrycznych w Europie do końca roku. W ramach planu strategicznego Dare Forward 2030, spółka pozostaje zaangażowana w innowacje, zrównoważony rozwój i dostarczanie wartości swoim interesariuszom.
Źródło: Stellantis