Skoda opublikowała wyniki sprzedaży w sierpniu 2012 r. Okazało się, że nabywców znalazło 67 700 modeli marki, co oznacza wzrost o 12,1 proc. względem sierpnia 2011 r.
Od stycznia do sierpnia sprzedano 633 300 sztuk, czyli 8,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Skoda odnotowała najlepszy sprzedażowy sierpień w swojej historii.
Mimo kryzysu panującego na Starym Kontynencie w sierpniu udało się uzyskać wzrost w zachodniej części Europy o 1,2 proc., zaś w Europie Wschodniej aż 53,2 o proc. Najwięcej aut (8 300) dostarczono do klientów w Rosji. Udział Skody na tamtejszym rynku wzrósł do 3,54 proc.
Większą sprzedaż odnotowano w Chinach (4,5 proc.) oraz Indiach (8,8 proc.). Na rynku polskim zarejestrowano 14,36 proc. więcej nowych Skód. Hitem okazał się model Citigo – mimo jedynie 4-miesięcznej obecności na rynku sprzedano 194 pojazdy, co dało Skodzie drugą pozycję w segmencie miejskich.
Biorąc pod uwagę rynki na całym świecie najpopularniejszym modelem pozostaje Octavia (30 200 sprzedanych egzemplarzy, wzrost o 11,7 proc.) zaś zaraz za nią plasuje się Fabia (15 200, spadek o 18,7 proc.). Na najniższym stopniu podium znalazł się Superb (8 400, wzorst o 3,1 proc.).
Coraz większą popularnością cieszą się modele Yeti (6 400, wzrost o 60,5 proc.) oraz Roomster (2 900, wzrost o 12,2 proc.). Dostępny jedynie w Indiach Rapid sprzedał się w liczbie 1 400 sztuk, zaś obecna tylko w Europie Skoda Citigo znalazła łącznie 3 000 nabywców.
/ll, (WP.PL)