Peugeot 308 z turbodoładowaną jednostką benzynową 1.2 PureTech o mocy 130 KM ustanowił nowy rekord zużycia paliwa: 2,85 litra na 100 kilometrów oraz dystans 1 810 kilometrów przejechanych na jednym pełnym baku.
Tym samym, 308-ka ustanowiła nowy rekord zużycia paliwa i odległości pokonanej na jednym pełnym zbiorniku. Osiągnięty wynik jest też zasługą kilku kierowców, którzy podczas testu na zmianę zasiadali za kierownicą auta.
Zamontowana w wersji Peugeot 308 1.2 e-THP 130 jednostka benzynowa wykorzystuje bezpośredni wtrysk o wysokim ciśnieniu (200 barów) oraz bardzo wydajną turbosprężarkę nowej generacji, pracującą z prędkością 240 000 obr./min.
Nagroda Car of the Year 2014 dla Peugeot
Na uwagę zasługuje też Peugeot 308 w wersji z silnikiem wysokoprężnym BlueHDi o mocy 120 KM: zużywa ona według danych producenta średnio 3,1 l oleju napędowego na 100 kilometrów i emituje zaledwie 82 gramy CO2 na kilometr.
Z kolei Peugeot 308 1.2 e-THP 130, który wejdzie do sprzedaży w Europie pod koniec marca, zużywa według oficjalnych danych producenta około 4,6 l/100 km i emituje 107 gramów CO2 na kilometr. Wersja ta uzupełnia gamę jednostek napędowych oferowanych w modelu 308, obejmującą do wyboru trzy silniki benzynowe (wachlarz mocy od 82 do 155 KM) oraz cztery wysokoprężne (od 92 do 150 KM).
Turbodoładowany silnik benzynowy PureTech o mocy 110 KM przewidywany jest także w gamie Peugeot 208 oraz miejskiego crossovera 2008.
Źródła: PEUGEOT