Restrukturyzacja w Oplu: nie brać przykładu z Forda!

Liderzy związkowi Opla w Niemczech zapowiadają, że chcieliby dogadać się z władzami firmy, w kwestii programu restrukturyzacyjnego jeszcze przed Bożym Narodzeniem. Nie chcą przy tym, aby za wzór działań przyjęto decyzję Forda w Europie ws. zamknięcia trzech fabryk i redukcji zatrudnienia o 5 700 miejsc.
Europejski rynek producentów samochodów (Ford, Opel, PSA / Peugeot-Citroen i Fiat) oczekuje sporych strat na Starym Kontynencie w ciągu najbliższych kilku lat, przy spadku popytu na auta do poziomu nienotowanego od prawie 20 lat.

GM zapowiedział, że spodziewa się w tym roku w Europie „osunięcia” na poziomie 1,5 mld – 1,8 mld USD, a zdają się to potwierdzać problemy z III kwartału z przyrostem strat do 478 mln USD z 292 mln rok wcześniej.

Opel planuje w latach 2013-2015 ciąć wydatki w Europie o 500 mln USD. W tym roku koszty stałe GM w Europie mają być niższe o 300 mln USD. W ramach planu cięć, Opel będzie redukował zatrudnienie w Europie o 2 600 miejsc pracy do końca roku, a mówi się też o zamknięciu fabryki w niemieckim Bochum w roku 2016.

AUTOR:  AUTOMOTIVENEWS, WNP.PL (AG)