Największy na świecie producent samochodów twierdzi, że jego całościowe podejście do alternatywnych układów napędowych ostatecznie okaże się właściwym podejściem.
Prezes Toyota Motor Corp., Akio Toyoda, uważa, że pojazdy elektryczne zasilane akumulatorami osiągną co najwyżej 30 procent udziału w rynku, a resztę zajmą pojazdy hybrydowe, na ogniwa wodorowe i samochody spalające paliwo.
Biorąc pod uwagę, że miliard ludzi na świecie żyje bez prądu, ograniczanie ich wyborów i możliwości podróżowania poprzez produkcję drogich samochodów nie jest rozwiązaniem, powiedział wnuk założyciela firmy podczas wydarzenia biznesowego w tym miesiącu. „To klienci – a nie przepisy czy polityka – powinni podjąć tę decyzję” – powiedział.
Największy na świecie producent samochodów odpiera krytykę dotyczącą opóźnień w przejściu na pojazdy elektryczne, twierdząc, że jego pionierskie hybrydowe układy napędowe, technologia wodorowa i holistyczne podejście ostatecznie okażą się właściwym podejściem dla biznesu, klientów i środowiska.
Na początku tego miesiąca Toyoda ogłosił inicjatywę mającą na celu opracowanie nowych silników spalinowych.
Toyota do ekstremistów jeżdżących wyłącznie na pojazdach elektrycznych – Nauka mówi, że się mylicie. Silniki na pewno pozostaną” – zacytowano Toyodę w publikacji firmowej. Nie było jasne, czy uwagi Toyody odnosiły się do sprzedaży nowych samochodów, czy też tych, które są już w drodze. Nie było również jasne, co Toyoda przewiduje dla rynku amerykańskiego, gdzie wzrost udziału w rynku pojazdów elektrycznych jest wolniejszy niż wielu przewidywało. Według prognozy Bloomberg NEF do 2040 r. pojazdy elektryczne będą stanowić 75% sprzedaży nowych samochodów i 44% pojazdów osobowych na drogach.
Reklamowane od lat przez Toyodę „podejście wielościeżkowe” dowodzi, że klienci powinni mieć możliwość wyboru dowolnego układu napędowego odpowiadającego ich potrzebom oraz że przejście na pojazdy elektryczne nie nastąpi tak szybko, jak wielu myśli. W ubiegłym roku dyrektor generalny Koji Sato powiedział, że do 2026 r. Toyota będzie sprzedawać 1,5 miliona akumulatorowych pojazdów elektrycznych rocznie i 3,5 miliona do 2030 r.
Informacja podana za Bloomberg News