Założony w 2013 roku Green Cell ogłosił rozszerzenie współpracy z koreańskim producentem, umacniając swoją pozycję na rynku. Dzięki podpisanej umowie, samochody elektryczne marki KIA oferowane w Polsce będą wyposażone w innowacyjne mobilne ładowarki Habu SE.
Nabywcy nowych elektryków KIA nie będą już musieli inwestować w montaż wallboxa w garażu, ponieważ mobilna ładowarka Habu SE od polskiej firmy umożliwi ładowanie baterii z mocą nawet 11kW bezpośrednio z gniazda siłowego. Co istotne, nie tylko w domu, ale i w drodze.
Współpraca pomiędzy Green Cellem a KIĄ trwa już od ponad roku. W efekcie, polscy użytkownicy koreańskich samochodów mogą korzystać z produkowanych w Skawinie mobilnych ładowarek PowerCable, które są dodawane do wszystkich elektryków i hybryd plug-in marki KIA.
Rozszerzenie tej współpracy sprawiło jednak, że w bagażniku każdego elektrycznego modelu KII znajdzie się „najbardziej innowacyjny produkt z portfolio Green Cell” – ładowarka Habu w dedykowanej wersji SE, zamknięta w poręcznym, logowanym etui.
„Zetknięcie z nowym, elektrycznym samochodem KIA to wyjątkowy moment. Jest taki dlatego, że dbamy o każdy, nawet najmniejszy szczegół, nie zapominając o doświadczeniach związanych z ładowaniem pojazdu. Dlatego zaopatrujemy nowych użytkowników naszych elektrycznych modeli w jedną z najbardziej wszechstronnych ładowarek na rynku – Habu SE – którą będą mogli użyć od razu po powrocie z salonu, bez konieczności montażu wallboxa” – wyjaśnia Piotr Stobiński, general manager działu handlowego Kia Motors, w komunikacie prasowym.
Jak zaznaczono, oferta ma obowiązywać dla samochodów elektrycznych wyprodukowanych w 2024 roku.
Habu wyróżnia się funkcjonalnością, prostotą i lekkością – z racji umiejscowienia wszystkich komponentów we wtyczkach, ładowarka pozbawiona jest nieporęcznej puszki z elektroniką (tzw. “cegły”).
„Specjalnie dla użytkowników samochodów KIA opracowaliśmy dedykowaną wersję Habu SE sterowaną offline’owo. Wszystkie najważniejsze funkcjonalności, w tym historia ładowań będą dostępne z poziomu urządzenia” – mówi Paweł Ochyński, założyciel Green Cell, w komunikacie. „Cieszy nas, że kolejna grupa kierowców będzie miała okazję przekonać się, że Habu to jedyna ładowarka, jakiej potrzebują. Dotychczasowe wyniki sprzedaży samochodów elektrycznych KIA na polskim rynku sugerują, że będzie to naprawdę pokaźna grupa.”
Więcej na temat samej ładowarki Habu Evertiq pisał przy okazji tekstu: Green Cell chce przekroczyć 300 mln zł przychodów w 2023.