Czytelnicy pism z grupy Auto Bild wybrali zwycięzcę. Najbardziej atrakcyjnym modelem w kategorii „SUV-y, vany i samochody z napędem 4×4” została Mazda CX-5. Około 200 000 czytelników wszystkich magazynów wydawanych przez grupę w 15 krajach wybierało najlepiej zaprojektowane samochody z różnych segmentów.
Uzyskując 17,8% wszystkich głosów, Mazda CX-5 wyprzedziła konkurentów w swojej kategorii i zdobyła główną nagrodę. Na drugim miejscu uplasowało się Audi A6 Allroad, zdobywając 10,8% głosów, a na trzecim – Audi Q3 z 9,9% głosów.
Czytelnicy z Czech, Turcji, Gruzji i Hiszpanii wybrali Mazdę najbardziej atrakcyjnym nowym modelem w segmencie. Wśród czytelników z Niemiec CX-5 zajęło trzecią pozycję, zaraz za Mercedesem ML i Audi A6 Allroad. Ostateczne zwycięstwo modelu CX-5 potwierdziło podliczenie wszystkich głosów oddanych w konkursie.
To nie pierwszy taki sukces Mazdy w historii. W 2009 roku Mazda3 wygrała europejską edycję konkursu Auto Bild Design Award w kategorii samochody małe i kompaktowe. To zwycięstwo miało miejsce jeszcze przed oficjalnym wejściem tego produktu na rynek europejski.
Jako pierwszy model produkcyjny stworzony zgodnie z nowym motywem projektowym „Kodo – dusza ruchu”, CX-5 łączy w sobie dynamikę z siłą i naturalnym pięknem. Już na pierwszy rzut oka samochód wyróżnia się intrygującą maską i mocno zarysowanymi nadkolami. Przypomina sprintera w blokach startowych na moment przed rozpoczęciem biegu. Przesunięta ku tyłowi kabina nadaje modelowi agresywności; jest niczym drapieżnik gotujący się do skoku na swoją ofiarę.
Odważne cięcia połączone z eleganckim wyglądem sprawiają, że Mazda CX-5 pod względem estetyki projektu zdecydowanie wyróżnia się spośród innych samochodów typu SUV.
Przejawem zastosowania nowego designu jest przede wszystkim przód samochodu, z wyraźnie zaznaczoną osłoną chłodnicy sięgającą aż do przednich reflektorów, w typowym dla marki kształcie pięcioramiennego skrzydła. Solidny wygląd auta podkreśla również niższa kratka wlotu powietrza oraz duże tylne nadkola i ostro ścięty tył, nadające mocny, choć elegancki charakter. Duże tylne lampy, stylistycznie podobne do przednich reflektorów, dodatkowo akcentują wyjątkowość tego modelu. Natomiast spojler na dachu dodaje mu sportowego wyrazu i wpływa na poprawę aerodynamiki.
Dwa silniki Diesla i jeden benzynowy z wyjątkowo niskim zużyciem paliwa
CX-5 to pierwszy model Mazdy, w którym zastosowano wszystkie najnowsze technologie Skyactiv. Dzięki temu samochód ma niższą masę, stał się bardziej wydajny i przyjazny dla środowiska. CX-5 jest również zapowiedzią nowego kierunku rozwoju wszystkich pojazdów Mazdy nowej generacji.
Wóz jest dostępny z nowym 2,2-litrowym silnikiem dieslowskim Skyactiv o mocy 110 kW/150 KM lub 129 kW/175 KM (z napędem 4×4). Przy mniejszym silniku Diesla samochód jest wyposażony w 6-biegową manualną skrzynię biegów i napęd na przednie koła. W takiej konfiguracji średnie zużycie paliwa (w trybie mieszanym) wynosi 4,6 litra na 100 km (119 g/km CO2).
Inną dostępną opcją jest 2-litrowy benzynowy silnik Skyactiv-G o mocy 121 kW/165 KM, zużywający 6 litrów paliwa na 100 km (139 g/km CO2). Klienci mają do wyboru 6-biegową manualną skrzynię Skyactiv-MT, która pod względem szybkości przełożeń przypomina skrzynię roadstera Mazdy MX-5, lub nowoczesną 6-biegową automatyczną skrzynię Skyactiv-Drive, która charakteryzuje się wysoką wydajnością i zapewnia doskonałą precyzję przełożeń.
Wszystkie wersje zostały również wyposażone w rozbudowaną wersję i-stop, autorskiego systemu Start/Stop Mazdy.
W Polsce cena podstawowej wersji wyposażenia SkyGo wynosi 94 400 zł.
Źródła, Mazda
IBRM Samar