Oto uzupełniona lista modeli, które rywalizują o prestiżowe wyróżnienie Car of the Year 2013. Wśród kandydatów pojawili się tak poważni pretendenci do głównej nagrody jak nowej generacji Volkswagen Golf, Toyota Auris oraz Renault Clio.
Zwycięzca konkursu Car of the Year 2013 zostanie ogłoszony na początku marca, wraz z rozpoczęciem wystawy motoryzacyjnej Geneva Auto Show.
Przypomnijmy, że w aktualnym triumfatorem plebiscytu jest model Opel Ampera/Chevrolet Volt. Drugie miejsce na podium zapewnił sobie Volkswagen up!, a trzecie miejsce uzyskał Ford Focus.
Oto aktualna lista modeli, które rywalizują o wyróżnienie Car of the Year 2013 (stan na dzień 12/07/2012). Samochody, które nie zostały wymienione przez nas na liście z dnia 02/07/2012, dla podkreślenia oznaczono gwiazdką:
– Audi A3
– BMW Serii 3
– Chevrolet Malibu
– Dacia Lodgy
– Fiat 500L
– Fiat Viaggio
– Ford B-Max
– Honda CR-V
– Hyundai i30
– Hyundai Santa Fe
– Kia cee’d
– Kia Optima
– Lancia Flavia
– Lexus GS
– Mazda6 (*)
– Mercedes Klasy A
– Mercedes SL
– Mitsubishi Outlander
– Mitsubishi ASX/Citroen Aircross/Peugeot 4008
– Opel Adam (*)
– Opel Mokka
– Peugeot 208
– Porsche Boxster
– Renault Clio (*)
– Renault Zoe
– Skoda Rapid/SEAT Toledo
– Smart ED
– Subaru Impreza
– Subaru XV
– Subaru BRZ/Toyota GT86
– TATA Vista
– Toyota Auris (*)
– Toyota Prius Plug-In
– Toyota Prius+
– Volkswagen Golf (*)
– Volvo V40
– Volvo V60 Plug-In
Jeśli w powyższej liście modeli kandydujących do tytułu Car of the Year 2013 pojawią się jeszcze jakieś zmiany, co wydaje się prawdopodobne, wówczas niezwłocznie poinformujemy o tym fakcie naszych czytelników.
Nagroda Car of the Year przyznawana jest od 1964 roku. Warunkiem dopuszczenia danego modelu do rywalizacji o to wyróżnienie jest, aby samochód został w ciągu roku wprowadzony do sprzedaży przynajmniej w pięciu różnych krajach Starego Kontynentu, a wolumen sprzedaży przekracza 5 000 egzemplarzy rocznie. Następnie sędziowie oceniają auta według następujących kryteriów: wygląd, komfort, bezpieczeństwo, ekonomia, właściwości jezdne, osiągi, funkcjonalność, ekologia, a wreszcie – cena oraz stosunek jakości do ceny.
W finałowym głosowaniu każdy z jurorów ma do rozdysponowania łącznie 25 punktów na co najmniej 5 modeli w stawce, przy czym jednemu autu dany juror może przyznać maksymalnie 10 punktów.
IBRM Samar