Opel rozpoczął wielki projekt budowy w siedzibie głównej w Rüsselsheim. Firma kontynuuje ofensywę inwestycyjną, przeznaczając 210 mln euro na budowę kompleksu budynków w południowo-zachodniej części Międzynarodowego Centrum Rozwoju Technicznego Rüsselsheim (ITDC) – najwyższy z nich będzie miał siedem pięter.
W roku 2017 w budynkach o łącznej powierzchni 36 tys. m2 rozpoczną pracę inżynierowie i technicy, którzy będą opracowywać układy przeniesienia napędu przyszłości. W nowym centrum znajdą się 43 nowoczesne stanowiska do prób silników.
Opel kontynuuje ofensywę inwestycyjną, przeznaczając 210 mln euro na budowę kompleksu budynków w południowo-zachodniej części Międzynarodowego Centrum Rozwoju Technicznego Rüsselsheim – najwyższy z nich będzie miał siedem pięter.
Projekt jest częścią inwestycji o wartości 230 mln euro. Obiekty, w których prowadzone będą prace inżynieryjne i testy, powstaną na terenie Międzynarodowego Centrum Rozwoju Technicznego (ITDC) oraz ośrodka badawczego Rodgau-Dudenhofen. Większość tej kwoty, 210 mln euro, jest inwestowana właśnie na terenie zakładów w Rüsselsheim. To największa inwestycja budowlana w tym miejscu od roku 2002, gdy otwarto nowy zakład produkcyjny.
Miejsce to jest częścią inżynieryjnej sieci organizacji GM Powertrain. Dzięki międzynarodowej synchronizacji metod testowania oraz oprogramowania wyniki można analizować i wdrażać w sposób optymalny. Steven Kiefer, dyrektor oddziału GM Powertrain: – Dla nas Rüsselsheim jest centrum rozwoju małych i średnich silników benzynowych. Opieramy się na niemieckiej inżynierii połączonej z międzynarodową siecią, a w nowo wybudowanym obiekcie nasi eksperci będą mogli pracować w optymalnych warunkach. I dalej: – W Rüsselsheim powstaną nowe generacje silników przeznaczonych na wszystkie rynki, na których działa GM. Nowe obiekty spełniają międzynarodowe standardy techniczne i zwiększają elastyczność, szybkość rozwoju oraz efektywność całej grupy.
Projekt budowlany w Rüsselsheim to znak ofensywy silnikowej Opla. W ciągu 4 lat Opel wprowadzi na rynek 27 nowych modeli oraz 17 nowych, ekonomicznych silników. Dzięki odświeżonej gamie produktowej udział w rynku europejskim ma znacząco wzrosnąć, osiągając w roku 2022 udział 8%.
źródło: Opel