Prawie trzy czwarte Amerykanów postrzega samochody elektryczne jako przyszłość transportu, zgodnie z opublikowanym we wtorek sondażem Volvo / Harris. W sondażu przeprowadzonym w październiku ubiegłego roku, w którym w połowie października przeprowadzono badanie 1 510 kierowców w USA, w tym 250 kierowców samochodów elektrycznych, 74 procent wszystkich respondentów zgodziło się, że samochody elektryczne to przyszłość. Wśród kierowców EV liczba ta wzrosła do 79 procent. Największą przeszkodą nie był zasięg, ale dostępna infrastruktura do ładowania: 61% respondentów wymieniło więcej infrastruktury do ładowania jako największy czynnik powstrzymujący ich zakup, podobnie jak 58%, którzy twierdzą, że ich największym zmartwieniem jest brak mocy. To samo Obawa o niemożność znalezienia stacji ładującej była drugą największą przeszkodą dla kupujących, którzy rozważali zakup samochodu.
Inne wiodące czynniki obejmowały:
– Niższe ceny zakupu byłyby dużą motywacją: 57 procent właścicieli aut twierdziło, że chętniej kupiłoby elektryczny samochód, gdyby nie kosztowało więcej niż konwencjonalny samochód. Większe zachęty rządowe przekonałyby 41 procent kupujących, by przejść na prąd.
– Znaczące 40 procent osób, które nie kupiły samochodu elektrycznego, twierdziło, że chętniej kupiłoby samochód elektryczny, gdyby mogło go wypróbować przez 30 dni przed zakupem. To może dać kupującym możliwość znalezienia ładowarek na ich najczęstszych trasach i spróbować zobaczyć, jak długo trwa ładowanie, i czy zasięg elektrycznego samochodu może je doprowadzić tam, gdzie potrzeba.
– Programy promujące samochody sponsorowane przez producentów samochodów, które mogłyby dać nabywcom samochodów elektrycznych dostęp do samochodów napędzanych gazem lub samochodów hybrydowych w przypadku okazjonalnych potrzeb, takich jak podróże wakacyjne, zainspirowałyby kolejne 32% do zakupu elektryków.
– Bezprzewodowe ładowanie uczyniło listę życzeń na 29 procent.
– Ponad jedna czwarta, 26 procent, wymagała stylizacji podobnej do konwencjonalnych samochodów, co może sugerować, że zniechęcają ich niezwykłe stylizacje wielu samochodów elektrycznych wyprodukowanych do tej pory.
Kiedy ludzie jeżdżą samochodem elektrycznym, szybko dostosowują się do wszelkich ograniczeń i zaczynają widzieć samochody elektryczne jako przyszłość, jak wynika z badań. 65 procent osób, które jeżdżą samochodem elektrycznym, twierdziło, że odczuwało niepokój podczas ich zakupu, ale zmniejszył się on po kilku miesiącach użytkowania pojazdu.
Prawie połowa wszystkich kierowców (49 procent) była zaniepokojona dostępnością stacji ładujących, ale te liczby spadły do zaledwie 30 procent wśród kierowców EV.
Natomiast zdecydowana większość kierowców samochodów elektrycznych, bo aż 51 procent, twierdzi, że głównie ładuje samochód w domu. Kolejne 16 procent ładuje auto głównie w pracy, a 12 procent po dotarciu do miejsca przeznaczenia. 14 procent pobiera łądowanie w ruchu (być może głównie właściciele samochodów Tesli), 61 procent twierdzi, że publiczne stacje ładowania są niewiarygodne.