Biuro prasowe Fiat Auto Poland S.A. poinformowało o zmianie na stanowisku dyrektora fabryki Fiata w Polsce. Z dniem 21 września mgr inż. Zdzisław Arlet zakończył pracę w Fiat Auto Poland i przeszedł na emeryturę, a stanowisko dyrektora zakładu w Tychach objął inż. Antoni Greń.
Mgr inż. Zdzisław Arlet rozpoczął pracę w 1972 roku w Fabryce Samochodów Małolitrażowych w Bielsku-Białej, a od 1992 roku w Fiat Auto Poland. W ciągu minionych 40 lat zajmował kierownicze stanowiska na różnych wydziałach produkcyjnych w bielskiej i tyskiej fabryce Fiata. W 1994 r. został dyrektorem Zakładu Karoserii FAP S.A. w Bielsku-Białej, a od 1999 r. dyrektorem zakładu w Tychach. W 2002 r. otrzymał nominację na członka zarządu Fiat Auto Poland S.A. Zdzisław Arlet jest laureatem wielu odznaczeń państwowych oraz nagród i wyróżnień przyznanych przez organizacje naukowe, środowiskowe i opiniotwórcze, w dowód uznania za osiągnięte rezultaty w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa oraz wdrażanie nowoczesnych metod i narzędzi w procesie produkcyjnym. Dzięki stosowanym metodom tyski zakład Fiata dołączył do prestiżowego grona przedsiębiorstw World Class Manufacturing, tj. posiadających i stosujących najlepsze i najskuteczniejsze metody i narzędzia zarządzania systemem produkcyjnym w skali światowej. Pod wodzą dyrektora Arleta Fiat Auto Poland zyskał miano największego w Polsce producenta samochodów i czołowego ich eksportera. W dwudziestoletniej działalności firmy wyprodukowano w zakładzie 6,5 miliona samochodów, z czego 5 milionów na eksport. W ciągu ostatnich kilku lat uruchomiono produkcję nowych modeli m.in. Fiat 500, Abarth 500, Lancia Ypsilon, czy Forda Ka. Zakład w Tychach jest jedynym na świecie, w którym produkuje się jednocześnie dwa modele posiadające prestiżowe tytuły Car of The Year (Fiat Panda – laureat 2004 i Fiat 500 – COTY 2008).
Nowym dyrektorem zakładu został inż. Antoni Greń, który ukończył studia wyższe na Politechnice Łódzkiej – filia w Bielsku-Białej – na wydziale mechanicznym, specjalność samochody i ciągniki. Pracę w Fabryce Samochodów Małolitrażowych rozpoczął w 1974 w Zakładzie Mechaniki, obejmując stopniowo kierownicze stanowiska, najpierw na wydziale obróbki kół zębatych i montażu, a następnie w służbie jakości, gdzie koordynował obszar jakości w siedmiu zakładach produkcyjnych Fiat Auto Poland (Bielsko-Biała, Częstochowa, Twardogóra, Czechowice-Dziedzice, Wapienica, Ustroń, Skoczów). W 1997 roku wyjechał do Włoch i w Fiat Auto w Zakładzie Mirafiori Meccanica zarządzał koordynacją prac w dziale jakości. W 1999 roku powrócił do Fiat Auto Poland i objął kierownictwo tzw. Służby Jakości FAP Tychy. Następnie w 2004 ponownie wyjechał do Włoch, gdzie pracował w centralnej służbie jakości w obszarze Manufacturing Fiat Auto w Turynie, a potem w zakładzie w Melfi. Od 2007, po powrocie do Polski, kierował obszarem jakości w Tychach, a od 2012 był kierownikiem produkcji i logistyki. Antoni Greń jest żonaty i ma dwóch synów.
Motofakty.pl, Autor: (ip)