Model Tata Nano zadebiutował w 2008 roku, a w salonach pojawił się w lipcu 2009 roku. Model kusił przede wszystkim ceną, a można go było nabyć już za ok. 9 tys. zł. Niestety atrakcyjna oferta zamiast przyciągać, zdawała się odstraszać klientów i sprzedaż modelu spadała.
Firma Tata miała zmienić strategię oferując nieco droższy i lepiej wyposażony Nano. Wraz z odświeżeniem pojazdu, obiecuje więcej „wspaniałości” niż do tej pory.
Projektanci Taty zdecydowali się na dodanie chromowanej dekoracji od frontu i zmianę zderzaka, który ma teraz nieco usportowiony charakter.
Wnętrze otrzymało nową konsolę centralną, metaliczne dekoracje oraz nową tapicerkę. Ponadto, w nowym Nano znajdziemy bezkluczykowy system otwierania oraz system nagłośnieniowy AmphiStream z czterema głośnikami i łącznością Bluetooth.
Jako napęd model wykorzystuje dwie jednostki o pojemności 624 cm3. Benzynowy wariant produkuje 38 KM mocy i 51 Nm momentu obrotowego, natomiast silnik na CNG generuje 33 KM mocy i 45 Nm momentu obrotowego.
Sprzedaż nowej Taty Nano rusza w lipcu, a cena podstawowego modelu pozostała niska. Będzie można go kupić już za 2555 dolarów (ok. 8300 zł). Producent chce jednak skusić klientów szeroką gamą opcji wykończenia tego autka dostępnych za dodatkową opłatą. Do wyboru będzie odmienna od reszty samochodu barwa dachu, grafiki nadwozia, różne wzory aluminiowych obręczy i zestaw dodatków aerodynamicznych.
Źródło: Onet