Sprzedaż nowych samochodów w Europie wciąż rośnie. Opublikowane przez firmę JATO Dynamics wyniki z lutego są o 6,1 proc. lepsze w porównaniu do stycznia 2013 roku.
Wciąż świetnie trzymają się marki segmentu premium, których sprzedaż utrzymuje się na wysokim poziomie. Warto zauważyć, że w pierwszej dziesiątce najchętniej kupowanych w Europie marek nowych samochodów, znalazły się takie firmy premium, jak Audi (6. miejsce), które wyprzedziło m.in. Citroena i Fiata, a także BMW (9. miejsce) oraz Mercedes (10. miejsce).
W Top 10 jedynie dwie marki odnotowały spadki sprzedaży, w porównaniu do lutego zeszłego roku – Volkswagen o 2 proc. i Citroen o 0,9 proc. Poza pierwszą dziesiątką wysokie wzrosty zanotowały z kolei Dacia, Mazda i Suzuki.
Na uwagę zasługuje duży wzrost trzech modeli – Skoda Octavia zwiększyła sprzedaż o 39,3 proc., Opel Corsa o 21,2 proc. oraz Ford Fiesta o 19,3 proc. Największy spadek notuje Nissan Qashqai – o 16,7 proc.
W galerii zdjęć prezentujemy dziesięć najchętniej kupowanych samochodów w Europie w lutym 2014 roku.