Audi AG zanotowało najlepszy pierwszy kwartał w swojej historii. Dzięki 369 500 sprzedanym od stycznia do marca samochodom koncern poprawił wyniki w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku o 6,8%.
Sprzedaż Audi rośnie nieprzerwanie w najważniejszych regionach (w Europie, Azji i Ameryce Północnej). Tak dobre wyniki to w dużej mierze zasługa sprzedaży w marcu. W tym miesiącu kluczyki do Audi odebrało blisko 147 700 klientów (+3%). Dzięki temu ubiegły miesiąc był dla producenta z Ingolstadt najlepszym sprzedażowo marcem w historii firmy.
„Rekord sprzedaży w pierwszym kwartale 2013 to dobra podstawa do kontynuacji wzrostu w nadchodzących miesiącach – mówi Luca de Meo, szef marketingu i sprzedaży Audi. „Planujemy, że Audi A3 Sportback znacznie przyczyni się do osiągnięcia założonego celu. Mimo, że ten samochód na pierwszych rynkach pojawił się zaledwie w lutym, już odniósł duży sukces. Jesteśmy bardzo zadowoleni z ilości zamówień składanych przez dealerów”.
Według statystyk, do wzrostu sprzedaży w pierwszym kwartale 2013 przyczyniły się szczególnie Audi A1 Sportback, modele z rodziny A4 oraz SUV-y. Globalna sprzedaż kompaktowego SUV-a Q3 w stosunku do roku ubiegłego wzrosła o 58,2% i wyniosła 28 550 egzemplarzy. W przypadku modelu Q5 sprzedaż wzrosła o 15,6% i osiągnęła liczbę 56 350 sztuk.
Mimo trudnej sytuacji gospodarczej w porównaniu do pierwszego kwartału 2012 roku marka z czterema ringami zwiększyła sprzedaż w Europie do 187 600 pojazdów (+0,7%).
W Niemczech wskaźnik marcowej sprzedaży wyniósł -1,7% (24 701 egzemplarzy). Łącznie, Audi w ciągu pierwszych trzech miesięcy bieżącego roku sprzedało na niemieckim rynku 59 116 pojazdów, notując tym samym wzrost o 2%. Najpopularniejszym modelem było nadal Audi A4 Avant: kluczyki do tego samochodu klasy średniej odebrało łącznie 11 077 klientów.
W Wielkiej Brytanii, na drugim co do wielkości europejskim rynku, koncern ostatecznie zamknął kwartał również z wynikiem lepszym niż rok wcześniej. Wskaźnik wzrostu sprzedaży wspiął się do wartości 9,7% (39 242 aut). Marcowy wynik na tym rynku był także pozytywny: Audi zwiększyło sprzedaż w stosunku do marca 2012 o 8% (24 913 samochodów).
Stałą tendencję wzrostową zanotowano w pierwszym kwartale na rynkach Europy Wschodniej (blisko 14 000 egzemplarzy: +9,1%). Dotyczy to przede wszystkim Rosji: 8 278 sprzedanych aut dało tu skok o 15,4%. Największym wzięciem wśród rosyjskich klientów cieszyły się modele Q3 i Q5. Sprzedaż obu SUV-ów stanowiła 48% ogólnej sprzedaży Audi w Rosji w pierwszym kwartale.
W Polsce na koniec marca zanotowano o 18,55% większą sprzedaż w pierwszym kwartale (1 393 zarejestrowane samochody) niż w analogicznym okresie i tak bardzo pomyślnego ubiegłego roku. Dzięki temu Audi umocniło w Polsce pozycję marki nr 1 w segmencie premium.
Trudna sytuacja panuje nadal w Europie Południowej. We Włoszech Audi zanotowało w pierwszych trzech miesiącach 2013 roku spadek o 6,4%. Klientom przekazano tu 12 096 nowych Audi. We Francji spadek wyniósł 8,4% (14 542 sprzedanych aut). W Hiszpanii sprzedaż w stosunku do pierwszego kwartału roku ubiegłego nieznacznie wzrosła i wyniosła 10 897 egzemplarzy (+0,6%).
Na swoim największym rynku zbytu, w Chinach, marka Audi po raz pierwszy od czasu wejścia na ten rynek przed 25 laty, przekroczyła liczbę 100 tys. sprzedanych egzemplarzy już po pierwszych trzech miesiącach roku. W pierwszym kwartale sprzedano tu 102 810 samochodów z czterema ringami w logo, co oznacza wzrost o 14,2%. W marcu wskaźnik sprzedaży wzrósł o 10,7% (34 864 egzemplarzy).
Źródła, Audi
IBRM Samar