Hybrydowy Auris wjeżdża do Polski

Toyota Auris drugiej generacji zadebiutowała w Polsce w styczniu 2013 r. Samochód otrzymał nowy wygląd nadwozia i wnętrza. W styczniu też, Auris odnotował największy, aż 32% wzrost sprzedaży spośród wszystkich aut kompaktowych oferowanych w Europie, przy jednoczesnym skurczeniu się całego segmentu kompaktów o 12%.
Również w Polsce nowa generacja Aurisa spotkała się z ciepłym przyjęciem klientów. Po pierwszych dwóch miesiącach 2013 r. udział Aurisa w segmencie samochodów kompaktowych wzrósł o 1%, do 6,2%.

W połowie kwietnia, we wszystkich salonach Toyoty w Polsce zadebiutuje kolejna odsłona Aurisa, wyposażona w pełną technologię hybrydową.Tym samym Auris Hybrid będzie piątym po Yarisie Hybrid, Priusie, Priusie Plug In, oraz Priusie Plus w pełni hybrydowym samochodem Toyoty dostępnym na polskim rynku.

Auris Hybrid będzie wyróżniał się od wersji z silnikami benzynowymi i Diesla zarówno elementami nadwozia, jak i detalami wnętrza. Z zewnątrz wersja hybrydowa otrzymała matowo-grafitowy dolny grill i dyfuzor tylnego zderzaka, oraz błękitne wykończenie detali, znane z innych hybrydowych modeli Toyoty. Tylne lampy tylko w wersji hybrydowej wyposażone są w diody LED. Na karoserii znajdują się także oznaczenia Hybrid oraz Hybrid Synergy Drive.

Wewnątrz, wersja hybrydowa charakteryzuje się tą samą funkcjonalnością przedziału pasażerskiego i bagażnika jak spalinowe odmiany Aurisa. Elementy układu hybrydowego, m.in. akumulatory zasilające pracę silnika elektrycznego, zostały umieszczone pod tylną kanapą, nie zabierając przestrzeni dla pasażerów.

Sercem zespołu napędowego Aurisa Hybrid jest silnik elektryczny zasilany akumulatorami niklowo metalowymi, współpracujący z jednostką benzynową o pojemności 1.8l. Łączna moc systemu hybrydowego wynosi 136 KM, co daje Aurisowi przyśpieszenie 0 – 100 km/h w 10,9 sek., oraz prędkość maksymalną 180 km/h.

Auris Hybrid, podobnie jak pozostałe modele hybrydowe Toyoty, wyróżnia się niskim zużyciem paliwa i emisją CO2. Pojazd wg deklaracji ma zużywać w mieście 3,7 l / 100 km, emitując 87g CO2/km. Integralnym elementem układu hybrydowego Toyoty jest automatyczna przekładnia planetarna. W najnowszej generacji hybrydowego Aurisa przekładnia ta została zmodyfikowana pod kątem bardziej płynnej i cichej pracy przy przyśpieszaniu.

Ponadto, w przeciwieństwie do konstrukcji o zbliżonych osiągach wykorzystujących silniki Diesla, Auris Hybrid ma emitować szczątkowe ilości cząstek stałych i NOx.

W trybie w pełni elektrycznym można pokonać dystans do 2 km przy prędkości do 50 km/h. System hybrydowy został zaprojektowany tak, aby w ruchu miejskim możliwie często eliminować pracę silnika spalinowego i pozwalać na poruszanie się w trybie elektrycznym.

Technologia hybrydowa Toyoty znajduje się na rynku od 15 lat, w niemal 5 mln samochodów poruszających się po drogach całego świata. Silnik spalinowy pracuje w cyklu Atkinsona, dzięki czemu jest o ok. 30% mniej obciążony niż tradycyjne jednostki benzynowe. W układzie hybrydowym nie ma części potencjalnie awaryjnych, takich jak alternator, koła dwumasowe, filtry DPF, rozrusznik, czy paski klinowe, a dzięki wykorzystaniu zespołu napędowego do hamowania, rzadziej zużywają się elementy układu hamulcowego. Mi.in. dzięki tym rozwiązaniom, technologia hybrydowa okazuje się niezawodnym rozwiązaniem. Wg rankingu TUV, hybrydowy Auris poprzedniej generacji jest najbardziej niezawodnym samochodem na rynku w kategorii wiekowej 4-5 lat.

Ceny nowej Toyoty Auris rozpoczynają się od 84 900 zł za kompletnie wyposażony pojazd. Na liście wyposażenia standardowego znajdują się m.in. automatyczna skrzynia biegów, 7 poduszek powietrznych, system stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji, system wspomagający pokonywanie podjazdów, światła dzienne LED, felgi aluminiowe, klimatyzacja automatyczna, system multimedialny Toyota Touch, czy system audio z zestawem głośnomówiącym Bluetooth.

W stosunku do analogicznie wyposażonej Toyoty Auris z silnikiem benzynowym 1.6 i skrzynią automatyczną CVT, dopłata do wersji hybrydowej wynosi 10 tys. zł.

żródło: Toyota

AUTOR:  WNP.PL (AG)