Globalna sprzedaż Fiata-Chryslera wzrosła w styczniu o 12,7% w porównaniu z tym samym miesiącem ub.roku. To efekt wysokiego wzrostu sprzedaży marki Fiat w Brazylii i Chryslera w Ameryce Północnej.
Sprzedaż Fiata-Chryslera wzrosła do 329 800 szt. Liczą obie marki razem, kluczowym rynkiem, po Ameryce Północnej stała się dla nich Ameryka Łacińska, gdzie wielkość sprzedaży wzrosła o 27,6% do 88 800 szt. Na czele jest rynek brazylijski, gdzie styczniowa liczba samochodów wydanych przez Fiat-Chrysler wzrosła do 71 200 szt. (+35,8%).
Największym rynkiem dla sojuszu Fiat-Chrysler pozostaje Ameryka Północna, gdzie sprzedaż łączna wzrosła o 14,3% do 142 300 szt. Z tego 139 800 szt. przypada na Chryslera a na Fiata 2 500 pojazdów. Sprzedaż w USA wzrosła o 16,4% do 117 700; Kanada to 17 000 samochodów (+2,6%), a Meksyk – 7 500 aut (+11,7%).
Fiat-Chrysler podaje też łączną sprzedaż dla regionu EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka), która wzrosła w styczniu o niespełna 8% do 84 500 szt. Dla duetu marek, najszybciej rozwijającym się regionem pozostaje Azja-Pacyfik (APAC), gdzie miesięczna sprzedaż wzrosła o 83,8% do 13 300 szt.
W całym ub.roku globalna sprzedaż Fiat-Chrysler wzrosła o 6% do 4,2 mln szt. Prognozy producenta wskazują, że w roku bieżącym poziom ten może podnieść się do 4,3 mln- 4,5 mln.
Pod koniec stycznia szef Fiata-Chryslera Sergio Marchionne mówił, że firma spodziewa się ok. 2,2-milionowej sprzedaży w regionie NAFTA, w porównaniu z 2,11 mln w zeszłym roku. Ameryka Łacińska i EMEA, mają utrzymać poziom po ok. 1 mln szt. natomiast region APAC ma szansę na podwojenie sprzedaży do 200 tys. szt.
źródło: Automotive News
AUTOR: WNP.PL (AG)