Prezes Grupy VW Herbert Diess powiedział 18 listopada, że producent samochodów poszukuje lokalizacji dla nowej fabryki wielu marek w Europie Wschodniej, aby rozpocząć produkcję po 2022 roku.
Zapotrzebowanie na fabrykę powstało w związku z koniecznością przekształcenia fabryki Emden w Niemczech, która ma zająć się budową pojazdów elektrycznych. Zabieg ten wymaga przeniesienia produkcji średniej wielkości samochodu Passata do taniej fabryki Skody w Kvasinach, która już produkuje model Superb. Nowa fabryka będzie produkować SUVy – Skoda Karoq i Seata Ateca, które są obecnie produkowane w Kvasinach.
Lokalizacje w Bułgarii i Rumunii są obecnie badane pod kątem budowy fabryki, która ma stworzyć od 4 do 5 tysięcy nowych miejsc pracy.
Rada zakładowa marki VW poinformowała kierownictwo, że chce, aby fabryka była kontrolowana przez główną firmę VW.
Przewodniczący rady nadzorczej VW, Hans Dieter Poetsch, powiedział, że firma nie podjęła jeszcze ostatecznej decyzji, która marka będzie wiodącą w fabryce. „Skoda jest jedną z opcji”, dodał.
Inną rozważaną opcją jest przebudowa zakładu silników w celu poszerzenia jej o produkcję samochodów. Fabryki silników VW w Polkowicach i Gyor na Węgrzech są potencjalnymi kandydatami, podała prasa.