Continental eliminuje przednie martwe pola

Continental łączy wewnętrzną kamerę i zintegrowane wyświetlacze OLED na słupku A pojazdu, aby zwiększyć widoczność i bezpieczeństwo.

Continental opracował tzw. “wirtualny słupek A”, który pomaga usuwać martwe punkty – dzięki czemu szerokie słupki A są praktycznie przezroczyste. Przednie słupki, często określane jako słupki A, stanowią wizualne przeszkody dla kierowcy. Z biegiem lat, słupki A stały się szersze w celu poprawy bezpieczeństwa przy uszkodzeniach dachu i spełniają bardziej rygorystyczne standardy. Ten trend stwarza jednak zwiększone zagrożenie, bo zasłaniają kierowcy część drogi.

Zwiększenie bezpieczeństwa wszystkich użytkowników dróg, od kierowców po pieszych, jest siłą motywującą innowacyjne technologie Continental, takie jak wirtualny słupek. Continental opracował rozwiązanie, które eliminuje przednie martwe pola, pomagając zmniejszyć zagrożenie dla użytkowników dróg. dr Karsten Michels szef działu systemów i technologii w dziale wnętrz w Continental

Wirtualny słupek A zapewnia dynamiczną perspektywę

Continental’s Virtual A-Pillar został opracowany w celu rozwiązania rosnącego problemu dotyczącego pojazdów, które potrzebują poszerzonych przednich słupków, aby spełnić obowiązkowe testy bezpieczeństwa. Dzięki nowym, elastycznym wyświetlaczom OLED i zaawansowanemu monitroringowi przodu, Continental zapewnia lepszą widoczność kierowcy. Obecnie kierowcy muszą kompensować brak widzenia z przodu, zmieniając swoją pozycję podczas jazdy. Continental Virtual A-Pillar śledzi te ruchy za pomocą wewnętrznej kamery zamontowanej tuż nad kierownicą. W tym samym czasie kamera Continental SurroundView zamontowana na zewnątrz pojazdu dostarcza na żywo obraz z zewnętrz pojazdu do wyświetlaczy OLED umieszczonych w słupkach A. Śledząc ruchy głowy kierowcy w połączeniu z zewnętrznym obrazem na żywo, wirtualny słupek A oferuje dynamiczną perspektywę dla kierowcy, dając wrażenie rozszerzonej przedniej szyby.

Większe bezpieczeństwo dla użytkowników dróg

Ta nowa technologia pozwala kierowcy widzieć pieszych i inne pojazdy zbliżające się z lewej i prawej strony, które zwykle zasłania słupek A. dr Karsten Michels

Dzięki postępowi technologii kamery i wyświetlacza, wirtualny słupek A Continental pozwala kierowcy zachować bezpośrednią widoczność podczas skrętu w lewo lub w prawo, zapewniając dodatkowe bezpieczeństwo rowerzystom, pieszym i innym niechronionym użytkownikom dróg.

Źródło: www.motofaktor.pl