Audi AG obciążone grzywną za Dieselgate

Audi AG ma zapłacić grzywnę w wysokości 800 mln euro z powodu odstępstw od wymogów regulacyjnych silników Diesla.

Prokurator obszaru Monachium II wydał 16 października 2018 r. nakaz administracyjny skierowany przeciwko Audi AG w kontekście odstępstw od wymogów regulacyjnych w odniesieniu do niektórych silników wysokoprężnych V6 i V8 oraz pojazdów z silnikami Diesla produkowanych lub dystrybuowanych przez Grupę. W wyniku nakazu administracyjnego nakładającego karę pieniężną, postępowanie w sprawie naruszenia przepisów prowadzone przez prokuratora obszaru Monachium II przeciwko Audi AG zostaje ostatecznie zakończone.

Nakaz administracyjny nakłada na koncern grzywnę w łącznej wysokości 800 mln euro, na którą składa się maksymalna przewidziana prawem kara w wysokości 5 mln euro za nieumyślne wykroczenia regulacyjne oraz kara w wysokości 795 mln euro za odniesienie w związku z tym korzyści ekonomicznych (Abschöpfung wirtschaftlicher Vorteile). Zgodnie z wynikami dochodzenia przeprowadzonego przez prokuraturę obszaru Monachium II, obowiązki związane z monitorowaniem pojazdów pod kątem ich zgodności z przepisami naruszono w jednostce organizacyjnej “służba ds. emisji spalin / homologacja silnika energetycznego”.

Zgodnie z wynikami śledztwa prowadzonego przez prokuratora obszaru Monachium II, te naruszenia obowiązków kontrolnych były przyczyną niedotrzymywania wymogów przez niektóre silniki wysokoprężne V6 i V8 produkowane przez Audi AG. Jednocześnie koncern nie wykrył, że jednostki wysokoprężne typu EA 288 (Gen3) sprzedawane w Stanach Zjednoczonych i w Kanadzie oraz jednostki EA 189 na całym świecie, które zostały wyprodukowane przez Volkswagen AG począwszy od roku 2004, aż do roku 2018, były reklamowane, sprzedawane klientom, a także wprowadzane do obrotu z niedopuszczalnymi funkcjami oprogramowania.

Po dokładnym zbadaniu sprawy Audi AG zaakceptowało grzywnę i nie wniesie od niej odwołania. W ten sposób koncern uznaje swoją odpowiedzialność za odstępstwa od wymogów prawnych.

 

Źródło: www.motofaktor.pl