Branża flotowa nadal nieczuła na sygnały płynące z otoczenia makroekonomicznego.W pierwszym półroczu tego roku dynamika liczona rok do roku wyniosła 8 proc. Firmy z pierwszej piątki pozostają nadal na tych samych pozycjach.
Siedemnaście firm flotowych zrzeszonych w Polskim Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP) zarządzało blisko 108,5 tys. pojazdów, z czego większość bo aż 79 proc. stanowi full service leasing (FSL).
Fot. Archiwum
Spółka Carefleet, działająca na polskim rynku flotowym od 2004, posiada ponad 6 proc. udział w całym sektorze flotowym i ponad 8 proc udział w stosunku do flot zarządzanych przez firmy zrzeszone w PZWLP.W pierwszym półroczu 2013 roku spółka odnotowała wzrost na poziomie 6,5 proc. liczony rok do roku. Na koniec czerwca 2013 Carefleet zarządzał flotą 8 937 pojazdów.
Klienci Carefleet najczęściej wybierali samochody z segmentu C wśród nich dominowały między innymi: Peugeot, Ford, Hyundai, Opel i Skoda. W większości były to pojazdy
z silnikiem diesla.
– Osiągane przez branżę CFM wyniki wskazują, że rynek CFM w Polsce nadal dynamicznie się rozwija. Co prawda wzrosty nie są już tak spektakularne jak te sprzed kilku lat, kiedy dynamika dochodziła do 30 proc., ale wciąż są wysokie. Popyt na usługi CFM ma w Polsce duży potencjał. Należy pamiętać, że wciąż działamy na rozwijającym się rynku i jestem przekonany, że w momencie poprawy koniunktury przedsiębiorcy w jeszcze większym stopniu niż dotychczas zaczną sięgać po oferowane przez branże CFM usługi. Cieszy fakt, że dziś nawet małe firmy , które potrzebują kilku aut sięgają po usługi zarządzania flotą. To znaczy, że mają zaufanie do outsourcingu i upatrują w tej usłudze między innymi korzyści finansowych – powiedział cytowany w komunikacie Frederic Lustig prezes zarządu Carefleet.
W drugiej połowie roku dynamika powinna utrzymać się na podobnym poziomie, stabilizatorem rynku będą usługi Car Fleet Management.
Autor: wnp.pl (Katarzyna Walterska)