BMW Group zapowiedziało budowę zakładu produkującego akumulatory wysokiego napięcia dla pojazdów NEUE KLASSE w Debreczynie na Węgrzech. Koncern w komunikacie prasowym zapowiedział utworzenie 500 dodatkowych miejsc pracy oraz uruchomienie zakładu do końca 2025 roku.
Nowy zakład ma stanąć na terenie fabryki BMW w Debreczynie, której budowa rozpoczęła się nie tak dawno, bo ok. pół roku temu. Ma on rozciągać się na powierzchni około 140 000 m².
„W Debreczynie budujemy najbardziej zaawansowany zakład na świecie. Dzięki naszej iFACTORY wyznaczamy nowe standardy branżowe w zakresie produkcji pojazdów. Nasze inwestycje potwierdzają nasze systematyczne podejście do wdrażania e-mobilności.” – mówił Milan Nedeljković, członek zarządu BMW AG, Production.
Ogłoszenie budowy nowego zakładu przez BMW zostało pozytywnie przyjęte przez węgierski rząd.
„Zakład BMW Group w Debreczynie jest symbolem udanej węgierskiej polityki gospodarczej ostatnich dwunastu lat. Zakład łączy w sobie ochronę środowiska i konkurencyjność, a to znacznie więcej niż pierwotnie planowaliśmy.” – mówił Péter Szijjártó, minister spraw zagranicznych i handlu Węgier.
Hans-Peter Kemser, prezes i dyrektor generalny BMW Manufacturing Hungary Kft., powiedział w komunikacie, że koncern już rozpoczął rekrutację pracowników do nowego zakładu. Już jesienią 2023 roku ma zostać uruchomiony program kształcenia dualnego w Centrum Szkoleniowym BMW.
„BMW iFACTORY to także zapewnienie niewielkich odległości w logistyce. Ścisłe powiązanie montażu baterii z produkcją pojazdów jest częścią naszej strategii.” – wyjaśnił w komunikacie Markus Fallböhmer, Senior Vice President of Battery Production w BMW Group.
Rozpoczęcie produkcji akumulatorów wysokiego napięcia szóstej generacji ma nastąpić w 2025 roku, czyli w tym samym czasie co planowane uruchomienie produkcji pojazdów. BMW podkreśliło, że wszystkie akumulatory do samochodów z Plant Debrecen mają być montowane na miejscu.
Nowy zakład ma duże znaczenie, jeśli chodzi o plany konkurencyjności BMW. Produkowane tu w przyszłości akumulatory dla NEUE KLASSE zwiększą zasięg nawet o 30%, a prędkość ładowania samochodu będzie szybsza też o 30%.
BMW ma w planach zmniejszenie śladu węglowego w produkcji ogniw akumulatorowych nawet o 60%, dlatego w iFactory w Debreczynie będą również wykorzystywane surowce jak kobalt, lit i nikiel, z obiegu wtórego i odzysku.
Źródło: www.evertiq.pl