25 milionów mieszkańców Szanghaju nie kupiło w kwietniu ani jednego auta. To jeden ze skutków chińskiej polityki „zero tolerancji” dla Covidu, która dewastuje całą gospodarkę za Wielkim Murem. Chińskie władze drastycznymi metodami starają się zdusić pandemię zamykając dzielnice albo nawet całe miasta. W Szanghaju ludzie zostali z dnia na dzień pozamykani w domach, a żywność i leki dostarczały im władze.
W kwietniu zeszłego roku z salonów w Szanghaju wyjechało ponad 26 000 aut, rok później ani jeden, bo salony także były pozamykane. Z najnowszych danych wynika jednoznacznie, że nad chińską gospodarką zbierają się czarne chmury. Wzrost gospodarczy skurczył się z 5% w marcu do zaledwie 2,9% w kwietniu. Sprzedaż detaliczna spadła w tym czasie o ponad 11% (r/r) i jest to największe załamanie od początku wybuchu pandemii Covid 2 lata temu. Nowych aut sprzedano w ub. miesiącu w Chinach niewiele ponad milion, czyli o ok. 36 % mniej niż w kwietniu 2021 r.
Jak będzie wyglądała motoryzacja po dekompozycji globalnej gospodarki. Jakie pozycje zająć, żeby wykorzystać osłabienie Chin i nowe rozdanie w odbudowujących się łańcuchach dostaw.
Odpowiedzi na te pytania będą jednym z głównych tematów zbliżającego się AutoEventu 2022. Czołowi managerowie automotive i eksperci motoryzacyjni podzielą się bezcennym kapitałem: wiedzą. 21-23 VI w Zawierciu, ilość miejsc ograniczona można je rezerwować online już teraz: