Ford i Toyota tworzą konsorcjum SmartDeviceLink

Ford Motor Company i Toyota Motor Company tworzą SmartDeviceLink Consortium, organizację non profit, której zadaniem jest zarządzanie oprogramowaniem open source dla smartfonów, celem zwiększenia wyboru, jaki mają konsumenci wybierający oprogramowanie zapewniające łączność i kontrolę aplikacji smartfonowych w samochodach.

Mazda Motor Corporation, PSA Group, Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI) i Suzuki Motor Corporation są kolejnymi firmami samochodowymi, które przystąpiły już do konsorcjum. Elektrobit, Luxoft i Xevo, to pierwsi dostawcy będący jego członkami. Harman, Panasonic, Pioneer i QNX podpisały już listy intencyjne dotyczące przystąpienia do konsorcjum.

SmartDeviceLink zapewnia łatwy dostęp do smartfonowych aplikacji przy pomocy komend głosowych i samochodowego wyświetlacza ekranowego. Korzystanie z platformy open source pozwala producentom samochodów i ich dostawcom na stworzenie zunifikowanego standardu integrowania aplikacji. Twórcy aplikacji mogą skoncentrować wysiłki na dążeniu do uzyskania najwyższej użyteczności swoich produktów, które będą mogły w ten sam sposób działać w samochodach wszystkich producentów będących członkami konsorcjum.

„Promowanie innowacji było dla Forda kluczowym elementem przy podejmowaniu decyzji o stworzeniu SmartDeviceLink, a powstanie konsorcjum jest ważnym krokiem w tym kierunku.” – powiedział Doug VanDagens, dyrektor światowego programu Ford Connected Vehicle and Services, a także członek zarządu konsorcjum. „Beneficjentami tego przedsięwzięcia będą konsumenci korzystający z innowacyjnych aplikacji tworzonych dzięki intensywniejszej współpracy i zaangażowaniu programistów.”

„Komunikacja pomiędzy smartfonem i interfejsem pojazdu jest jednym z najważniejszych aspektów używania aplikacji samochodowych. Dzięki wprowadzeniu SmartDeviceLink możemy zapewnić naszym klientom korzystanie z tych usług w sposób bezpieczny i niezawodny. Cieszymy się z możliwości współpracy z wieloma producentami samochodów i dostawcami, którzy podzielają nasz pogląd.” – podkreśla Shigeki Tomoyama, prezes Toyota Connected Company.

SmartDeviceLink umożliwia programistom bezproblemowe integrowanie funkcji swoich aplikacji z systemami technicznymi pojazdów, jak wyświetlacze ekranowe, elementy sterowania umieszczone w kierownicy i systemy rozpoznawania głosu. Przy uzyskanym w ten sposób nowym poziomie integracji, kierowcy będą mogli w czasie jazdy korzystać ze swoich ulubionych aplikacji sprawniej, ponieważ będą one działały w sposób bardziej przyjazny dla użytkownika.

Konsumenci skorzystają także z tego, że twórcy aplikacji i producenci samochodów pracujący razem doprowadzą do usprawnień w kodzie open source, co spowoduje podniesienie jakości i bezpieczeństwa oprogramowania.

Oczekuje się, że przyjęcie standardu SmartDeviceLink w całej branży przyniesie programistom korzyści wynikające z efektu skali, jako że ich innowacyjne rozwiązania będą mogły być stosowane w milionach pojazdów na całym świecie.

Firmy samochodowe i ich dostawcy uczestniczący w konsorcjum będą w stanie dostarczyć klientom systemy spełniające ich indywidualne standardy, z zachowaniem kontroli nad dostępem aplikacji do danych możliwych do uzyskania z elektronicznych systemów pojazdów.

Technicznie SmartDeviceLink oparto o fordowskie oprogramowanie AppLink™, które od 2013 roku ma status open source. Fordowski AppLink działa obecnie już w 5 milionach samochodów na całym świecie.

Toyota planuje wprowadzenie na rynek systemu telematycznego opartego o SmartDeviceLink około roku 2018.

Popularne aplikacje, jak Pandora, Spotify, iHeartRadio, AccuWeather i inne są już dostępne dla użytkowników AppLink w samochodach firmy Ford.

Firma Livio będzie zarządzać projektem open source oraz udzielać wskazówek konsorcjum SmartDeviceLink i jego członkom. Zapraszamy do odwiedzenia strony internetowej konsorcjum SDL, na której można także zgłosić swój akces do konsorcjum.

Źródło:www.mototarget.pl