Sprzedaż marki Audi we wszystkich regionach świata nadal rośnie: w sierpniu była większa w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego o 14,9%, osiągając poziom około 108 100 egzemplarzy.
Od początku roku samochody marki Audi zakupiło prawie 961 000 klientów, czyli o 12,7% więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Przyczyniła się do tego dobra sprzedaż luksusowych limuzyn, a także modeli Audi Q3 i A1 Sportback. Szczególnie duży wzrost zanotowano w Chinach (+24%). Sierpień był dla marki również kolejnym rekordowym miesiącem w USA (+13%).
W Europie, mimo trudnej sytuacji w niektórych krajach i pomimo zmiany modelowej dotyczącej A3, Audi zanotowało 8-proc. wzrost. Nowa generacja A3 na pierwszych rynkach europejskich pojawiła się pod koniec sierpnia.
„Nowe Audi A3 pojawiło się na rynku we właściwym czasie zarówno w Europie, jak i w USA i w Chinach. W nadchodzących latach dzięki rodzinie A3 chcemy umocnić znaczącą pozycję w segmencie kompaktowych samochodów premium – podsumował wyniki Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG.
„W całym cyklu produkcyjnym nowego A3 zamierzamy sprzedać znacznie więcej egzemplarzy niż w przypadku poprzednich generacji, które również świetnie się sprzedawały”.
Dotychczas Audi wprowadziło na rynek prawie około 1,877 mln egzemplarzy wcześniejszego modelu A3.
Luca de Meo, od 1 września członek zarządu ds. marketingu i sprzedaży, stwierdził: „Nowe modele takie jak Audi A3 i unowocześnione Audi Q5, które niebawem pojawi się w salonach dealerskich, jeszcze bardziej umocnią pozycję Audi na trudnych rynkach europejskich.”
Od stycznia do sierpnia Audi AG zwiększyło wolumen w Europie o 3,6%, osiągając wielkość łącznie 501 900 sprzedanych aut. Dzięki temu producent po raz pierwszy od ośmiu miesięcy osiągnął na rodzimym kontynencie sprzedaż przekraczającą pół miliona egzemplarzy.
Do wzrostu w sierpniu przyczyniły się trzy największe rynki europejskie. W Niemczech sprzedaż Audi wyniosła 20 180 egzemplarzy i w porównaniu z sierpniem 2011 wzrosła o 9%. Udział marki w rynku w sierpniu tego roku wyniósł 10% (najwięcej w całej historii Audi).
Sukces na rodzimym rynku to przede wszystkim zasługa modeli A1 Sportback, Q3 oraz A6 Avant.
W Wielkiej Brytanii, gdzie sierpień tradycyjnie jest słabym handlowo miesiącem, sprzedano 4 144 pojazdów i zamknięto miesiąc wynikiem o 14,7% lepszym niż w roku ubiegłym.
We Francji, gdzie sprzedano 3706 egzemplarzy, zanotowano wzrost o 13,8%. To potwierdziło wiodącą w tym kraju pozycję Audi jako producenta samochodów klasy premium.
Podczas gdy w sierpniu popyt na pojazdy marki Audi we Włoszech był mniejszy (-3,9%, 2 408 sztuk) niż w analogicznym miesiącu roku ubiegłego, sprzedaż wyraźnie wzrosła w Hiszpanii (+7,5%, 2 270 sztuk), Austrii (+15,4%, 1 463 sztuk), Szwajcarii (+62,5%, 1 661 sztuk) oraz w Turcji (+42,3%, 1 198 sztuk).
Szczególnie duży wzrost w ubiegłym miesiącu Audi ponownie odnotowało w Rosji. Do rąk rosyjskich klientów oddano 2 972 pojazdów, co dało w porównaniu z sierpniem 2011 wzrost o 47,9%. Podobnie jak w Rosji, również na wielu innych rynkach motorem sprzedaży było Audi Q3. W Europie sprzedano łącznie w tym roku już prawie 52 000 egzemplarzy tego auta.
Źródła, Audi
IBRM Samar