20 lat SEAT-a Leona na rynku

Trasa z Moskwy do Władywostoku koleją transsyberyjską liczy ponad 9 000 kilometrów. To tyle samo, gdyby w linii prostej ustawić wszystkie sprzedane dotąd egzemplarze SEAT-a Leona – od 1999 roku swoich nabywców znalazło ponad 2 miliony egzemplarzy hiszpańskiego samochodu. 20 lat SEAT-a Leona na rynku to także symbol dynamicznego rozwoju samej marki, potwierdzonego rekordowymi wynikami sprzedażowymi – od 2010 roku wzrosły aż o 60%.

 

Aktualna – trzecia – generacja Leona, która została przedstawiona w 2012 roku, znalazła ponad milion nabywców, czyli dwa razy więcej niż pierwsza generacja (na rynku od 1999 r. z 534 797 sprzedanymi pojazdami) oraz o 1/3 więcej niż druga generacja (na rynku od 2005 roku ze sprzedażą na poziomie 675 915 samochodów). Wyniki te potwierdzają niezwykłą popularność Leona, który przekroczył liczbę 2 milionów sprzedanych egzemplarzy, zachowując przy tym stały wzrost przez aż trzy pokolenia. Tym większą ciekawość wzudza czwarta generacja Leona, która już niebawem będzie miała swoją premierę.

 

Z Martorell na cały świat

Pierwsza generacja Leona była sprzedawana na 43 rynkach, obecna wersja – już na 48. Wśród krajów, które przekonały się do tego modelu można wymienić choćby Algierię, Ukrainę i Azerbejdżan. W 2017 roku Leon ustanowił swój najdalszy punkt docelowy, gdy trafił do sprzedaży w Nowej Zelandii.

 

W wyniku międzynarodowego rozwoju eksport SEAT-a wzrósł i obecnie przekłada się na ponad 80% jego produkcji – co stanowi podobny odsetek do wyników Leona. Globalizację sprzedaży potwierdzają dane liczbowe z głównych rynków firmy: w przypadku pierwszej generacji sprzedaż w Hiszpanii stanowiła 38% całkowitych wyników, a dziś wynosi jedynie 20%.

 

Stworzony w Barcelonie

Wszystkie trzy generacje kompaktowego SEAT-a zostały zaprojektowane, opracowane i wyprodukowane w zakładach SEAT-a w Martorell pod Barceloną. Projekt pierwszej wersji Leona przygotował włoski projektant Giorgetto Giugiaro, drugiej wyszedł spod ręki Walter da Silva, a za trzecią był odpowiedzialny Alejandro Mesonero-Romanos. Hiszpański projektant stworzył również czwartą generację modelu.

 

Najmocniejszy

Dynamika od zawsze stanowi znak rozpoznawczy SEAT-a, co szczególnie jest widoczne w przypadku Leona. SEAT Leon Cupra R jest obecnie dla marki samochodem o największym silniku o mocy 310 KM. Już w momencie premiery pierwszej generacji w 1999 roku SEAT Leon stał się najmocniejszym modelem w historii firmy, z silnikiem o mocy 180 KM, 6-biegową skrzynią biegów i napędem na 4 koła. SEAT Leon zwyciężył w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych (WTCC) w 2008 i 2009 roku, po raz pierwszy zdobywając jako producent samochodów z silnikami Diesla. Z kolei Jordi Gené za kierownicą SEAT-a Leona CUPRA w 2014 roku pobił rekord prędkości dla pojazdów z napędem na przednie koła, zatrzymując zegar na wartości 07:58 na niemieckim torze Nürburgring. Rok później Leon ST CUPRA stał się również najszybszym samochodem rodzinnym na tym legendarnym torze z czasem 7:58:12.

 

SEAT jest jedyną firmą z sektora motoryzacyjnego, która projektuje, rozwija i produkuje samochody w Hiszpanii. SEAT, będący częścią Grupy Volkswagen, to międzynarodowy koncern z siedzibą w Martorell koło Barcelony, eksportujący około 80% swojej produkcji do ponad 75 krajów. W 2018 roku SEAT osiągnął ogólnoświatową sprzedaż na poziomie 517 600 pojazdów, co stanowi najwyższy wynik w ciągu 68 lat jego istnienia.

 

Grupa SEAT zatrudnia ponad 15 000 wykwalifikowanych pracowników w trzech zakładach produkcyjnych w Barcelonie: Zona Franca, El Prat de Llobregat i Martorell, gdzie powstają między innymi niezwykle popularne modele Ibiza, Leon i Arona. Ponadto firma produkuje model Ateca w Republice Czeskiej, model Alhambra w Portugalii, model Tarraco w Niemczech oraz model Mii na Słowacji.

 

CUPRA to marka dla wyjątkowych ludzi. Zaprojektowana, by urzec tych, którzy poszukują takich wartości, jak wyjątkowość, wyrafinowanie i sportowe osiągi. Nadszedł czas, aby miłośnicy motoryzacji odkryli nowy wymiar aut, które spełnią ich oczekiwania. Wraz z wprowadzeniem na rynek nowych modeli, CUPRA będzie dbała o sportowego ducha i wyścigowe tradycje, startując w serii TCR. CUPRA zyskuje własną tożsamość i jest gotowa, by podbić serca nowej grupy entuzjastów, korzystając z sieci ponad 280 specjalnie wybranych dealerów SEAT-a w całej Europie.

 

KONTAKT DLA MEDIÓW:

Jakub Góralczyk

tel.: +48 61 62 73 063 | kom.: +48 690 406 063,

Jakub.Goralczyk@seat-auto.pl | www.seatmedia.pl

                                  

Biuro prasowe | Walk PR

Matylda Żemajtis | kom. +48 572 571 130

Wojciech Wołk-Łaniewski | kom. +48 797 970 431

Karolina Kamińska | +48 519 061 376

seat@walk.pl | www.seatmedia.pl