Częstochowski Zakład Elektroniki koncernu ZF poszerzy swoją ofertę produkcyjną o elektroniczne systemy wspomagania kierowcy.
Międzynarodowy koncern ZF rozwija się, o czym informował niedawno w komunikacie prasowym oraz podczas targów IAA Transportation 2022 w Hanowerze. O planach ZF dotyczących fabryki w Częstochowie mówił natomiast w wywiadzie dla portalu wnp.pl jej dyrektor, Krzysztof Gablankowski.
„Ten superkomputer to będzie centralna jednostka informatyczna w samochodzie, zbierająca sygnały od poszczególnych elementów systemu i wydająca decyzje. Może zdecydować o hamowaniu, o ominięciu przeszkody czy o innym zachowaniu auta.” – mówił dla wnp.pl Krzysztof Gablankowski, dyrektor Zakładu Elektroniki ZF Automotive Systems Poland w Częstochowie.
Elektroniczne systemy wspomagania kierownicy, czyli ADAS (Advanced Driver Assistance System), stają się coraz powszechniejsze, dlatego ZF przygotowuje się, by sprostać zwiększonemu popytowi. Do niedawna komponenty te znajdowały się tylko w luksusowych samochodach, jednak zmiany wprowadzone w przepisach unijnych dotyczące ruchu drogowego przyczyniły się do ich upowszechnienia i wzrostu zapotrzebowania.
Koncern ZF zatrudnia ok. 157 500 pracowników w 31 krajach na całym świecie, w Polsce ma ponad 10 000 pracowników w siedmiu lokalizacjach: Bielsku-Białej, Czechowicach-Dziedzicach, Częstochowie, Gliwicach, Łodzi, Warszawie oraz Wrocławiu.
Źródło: evertiq.pl
Elektroniczne systemy wspomagania kierownicy, czyli ADAS (Advanced Driver Assistance System), stają się coraz powszechniejsze, dlatego ZF przygotowuje się, by sprostać zwiększonemu popytowi. Do niedawna komponenty te znajdowały się tylko w luksusowych samochodach, jednak zmiany wprowadzone w przepisach unijnych dotyczące ruchu drogowego przyczyniły się do ich upowszechnienia i wzrostu zapotrzebowania.
Koncern ZF zatrudnia ok. 157 500 pracowników w 31 krajach na całym świecie, w Polsce ma ponad 10 000 pracowników w siedmiu lokalizacjach: Bielsku-Białej, Czechowicach-Dziedzicach, Częstochowie, Gliwicach, Łodzi, Warszawie oraz Wrocławiu.evertiq.pl
Elektroniczne systemy wspomagania kierownicy, czyli ADAS (Advanced Driver Assistance System), stają się coraz powszechniejsze, dlatego ZF przygotowuje się, by sprostać zwiększonemu popytowi. Do niedawna komponenty te znajdowały się tylko w luksusowych samochodach, jednak zmiany wprowadzone w przepisach unijnych dotyczące ruchu drogowego przyczyniły się do ich upowszechnienia i wzrostu zapotrzebowania.
Koncern ZF zatrudnia ok. 157 500 pracowników w 31 krajach na całym świecie, w Polsce ma ponad 10 000 pracowników w siedmiu lokalizacjach: Bielsku-Białej, Czechowicach-Dziedzicach, Częstochowie, Gliwicach, Łodzi, Warszawie oraz Wrocławiu.