|
||||||||||
Poznań – Liczba dostaw nowych samochodów marki Volkswagen nadal rośnie: w maju wyniosła 539.700 egzemplarzy i była o 5,1 procenta większa niż w maju ubiegłego roku. Łącznie od stycznia do maja Volkswagen dostarczył klientom 2.584.700 samochodów. Jürgen Stackmann, Członek Zarządu Marki Volkswagen ds. Sprzedaży, skomentował: „Miniony miesiąc okazał się dla naszej marki najlepszym majem w historii. Wzrostowy trend utrzymuje się i po pięciu miesiącach wyniki są znacznie lepsze niż przed rokiem. Ofensywa nowych modeli takich jak Polo, Tiguan Allspace, Virtus czy T-Roc przynosi owoce. Bardzo mnie to cieszy!”
Dostawy do klientów w maju z podziałem na regiony i rynki: W maju klientom w Europie dostarczono 167.000 aut, czyli o 6,1 procenta więcej niż rok wcześniej. Przyczyną wzrostu był przede wszystkim wysoki wynik na dużych zachodnioeuropejskich rynkach, jak Włochy (+20,1%), Wielka Brytania (+16,2%) i Szwecja (+23,2%). Szwedzki importer Volkswagena został uhonorowany przez centralę marki tytułem importera roku. Wzrost w Europie Zachodniej wyniósł, w porównaniu z poprzednim rokiem, 5,4 procenta. Na niemieckim rynku do klientów trafiło 52.500 samochodów, co oznacza wzrost o 3,4 procenta w stosunku do roku 2017. Nowy model T-Roc cieszy się dużą popularnością wśród klientów i kilka miesięcy po wprowadzeniu do sprzedaży zajął pozycję lidera w swojej klasie. Tiguan Allspace i Arteon również odniosły rynkowy sukces przyczyniając się do ogólnego wzrostu sprzedaży. W Europie Środkowej i Wschodniej klientom dostarczono 25.300 aut, czyli o 10,4 procenta więcej niż rok wcześniej. Bardzo dobry wynik odnotowała marka w Polsce. W maju w kraju nad Wisłą zarejestrowano 4422 osobowe Volkswageny, co było wynikiem lepszym o 5,2 procenta w porównaniu z tym samym miesiącem poprzedniego roku. W Rosji dostarczono klientom 9.000 samochodów – aż o 26,8 procenta więcej niż w maju poprzedniego roku. W Ameryce Północnej zbyt znalazło 49.200 samochodów, utrzymał się więc tam zeszłoroczny poziom sprzedaży. W USA ofensywa w dziedzinie aut typu SUV spowodowała kolejny wzrost – o 4,0 procent do 31.200 egzemplarzy. Dla nowego Tiguana, którego kupiono 8.600 sztuk, maj był dotąd pod względem sprzedaży najlepszym pojedynczym miesiącem. W Kanadzie dostarczono w maju klientom 6.600 aut, czyli o 11,4 procent więcej. W Ameryce Południowej sprzedano 42.100 samochodów. Oznacza to ogólny wzrost o 20,3 procenta w porównaniu z majem 2017 roku. W Brazylii, która jest największym rynkiem tego regionu, dostarczono klientom 28.100 aut – to o 30,4 procent więcej niż w tym samym miesiącu zeszłego roku. Niesłabnącą popularnością cieszą się tu Polo i Virtus. W Chinach także utrzymywał się trend wzrostowy. Sprzedano 251.600 samochodów marki Volkswagen, czyli o 4,1 procent więcej i więcej niż sprzedano kiedykolwiek w maju. Szczególnym zainteresowaniem cieszyły się modele Bora, Lamando i Polo. Szczegółowa tabela z danymi znajduje się w pliku pdf |
||||||||||
O marce Volkswagen: „Przyszłość bliżej Ciebie” Marka Volkswagen Samochody Osobowe jest obecna na ponad 150 rynkach na całym świecie, produkując samochody w ponad 50 fabrykach, w 14 krajach. W 2017 roku Volkswagen wyprodukował ponad sześć milionów samochodów, w tym najpopularniejsze modele jak Golf, Tiguan, Jetta czy Passat. Aktualnie Volkswagen zatrudnia 198.000 pracowników na całym świecie. Marka posiada także ponad 7.700 punktów dealerskich, w których pracuje 74.000 osób. Volkswagen konsekwentnie napędza rozwój motoryzacji. Pojazdy elektryczne, inteligentna mobilność oraz cyfrowa przemiana to główne punkty strategii marki na przyszłość. |