Najskuteczniejszą metodą podniesienia efektywności ściągania podatków – a w konsekwencji – wzrostu dochodów budżetowych, jest wzmożenie wysiłków kontrolnych i nieuchronność wyegzekwowania należności. Rewolucja cyfrowa, która dokonuje się na naszych oczach, spełnia te założenia z nawiązką – ułatwia bowiem życie nie tylko organom kontrolnym, ale i – do czego nie jesteśmy jako społeczeństwo przyzwyczajeni – przedsiębiorcom. Pierwszy raz zmiana przepisów nie niesie ze sobą konieczności tworzenia ton nowych dokumentów, wręcz przeciwnie – redukuje je do niezbędnego minimum. Dematerializacja firmowych druków pozwala więc oszczędzać czas, pieniądze i środowisko, a przede wszystkim ułatwia sprawne zarządzanie obiegiem dokumentów w przedsiębiorstwie.
Pozornie skomplikowane zmiany proceduralne i wymagania regulacyjne oraz rozszerzanie katalogu usług oraz dokumentów umożliwiających komunikację elektroniczną podatników z urzędem, wpisują się w strategiczne cele budowy nowoczesnej administracji. Szereg zmian regulacyjnych wprowadzonych w 2017 roku (mechanizm odwrotnego obciążenia dla usług budowlanych świadczonych przez podwykonawców; w zakresie cen transferowych, itd.) i planowane rozwiązania (koncepcja kompleksowej informatyzacji wsparcia procesów dostaw publicznych) są dowodem na to, że cyfrowa rewolucja jest nieunikniona, a zmiana modelu rozliczeń dokonuje się właśnie teraz.
Odpowiedź na te wymagania Państwa, choć doskonale wpisuje się w innowacyjne trendy komunikacji, jest obecna na rynku od kilkudziesięciu lat. Niezawodne rozwiązanie EDI – elektronicznej wymiany dokumentów, jest np. od lat powszechnie stosowane w Brazylii, Chile i Meksyku, i coraz częściej używane w Europie. Europejskim liderem* w udziale e-faktur w rynku jest Wielka Brytania (90 proc.), zaś Polska znajduje się na szarym końcu zestawienia z dokładnie odwróconymi proporcjami – na jedną wygenerowaną e-fakturę przypada 9 tradycyjnych.
Inicjatywa naszej administracji podatkowej, choć nieco spóźniona, ma jednak szanse szybko nadrobić zaległości. EDI jest sprawdzonym, wygodnym rozwiązaniem, które poza tym, że spełnia wymogi legislacyjne polskich Urzędów Skarbowych, ułatwia także komunikację między przedsiębiorcami .
By poznać i wykorzystać pełnię możliwości elektronicznej wymiany danych, skontaktuj się z najbardziej doświadczonym Operatorem EDI w Polsce. Edison SA – od 20 lat upowszechniamy rozwiązania, które tworzą nową jakość komunikacji w biznesie.