W ciągu niespełna roku od rozpoczęcia sprzedaży, Opel przyjął już ponad 100 000 zamówień na nową Insignię z całej Europy. Nowy flagowy model produkowany w fabryce w Rüsselsheim w Niemczech jest dostępny jako limuzyna Grand Sport, kombi Sports Tourer oraz kombi z napędem na wszystkie koła Country Tourer, w kilku wersjach wyposażenia — od dobrze wyposażonej podstawowej do najbogatszej Exclusive. Najwyższe miejsce w hierarchii zajmuje dynamiczna Insignia GSi — sportowa maszyna dla tych, którzy oczekują czegoś specjalnego, zaprojektowana wybitnie z myślą o kierowcy i gwarantująca maksymalną przyjemność z jazdy na wszystkich drogach.
Nowa Insignia jest oferowana z kilkoma jednostkami napędowymi do wyboru. Turbodoładowane, czterocylindrowe silniki wysokoprężne i benzynowe o pojemności od 1,5 do 2 litrów mogą współpracować z sześciobiegową przekładnią manualną lub z sześcio- i ośmiobiegowymi przekładniami automatycznymi. Wersje z najmocniejszymi silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi mogą być wyposażone w innowacyjny napęd na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego.
Nowa Insignia jest wyjątkowo atrakcyjna zarówno dla nabywców indywidualnych, jak i dla klientów dokonujących zakupów flotowych — niedawno zdobyła tytuł „Company Car Today CCT100” przyznany przez brytyjskie czasopismo Company Car Today poświęcone samochodom służbowym. Użytkownicy korzystają nie tylko z licznych nowoczesnych technologii, takich jak aktywny tempomat (który automatycznie koryguje prędkość, aby utrzymać zaprogramowaną odległość od pojazdu poprzedzającego), matrycowe reflektory IntelliLux LED (które automatycznie dostosowują wiązkę światła do sytuacji na drodze) oraz ergonomiczne fotele z atestem niemieckiego stowarzyszenia Aktion Gesunder Rücken e. V. (Akcja na rzecz Zdrowych Pleców). Nowa Insignia oferuje również umiarkowany koszt posiadania w porównaniu z konkurencyjnymi modelami zarówno z segmentu masowego, jak i premium.
9 na 10 nowych Insignii jest zamawianych z opcjonalnym flagowym systemem multimedialnym Navi 900 IntelliLink. System ze zintegrowaną nawigacją jest wyposażony w ośmiocalowy pojemnościowy ekran dotykowy. Navi 900 IntelliLink jest kompatybilny z interfejsami Apple CarPlay i Android Auto ułatwiającymi korzystanie ze smartfonów w samochodzie.
Popularności nowej Insignii na rynku towarzyszy sukces w międzynarodowych mediach. Nowy flagowy Opel został uhonorowany licznymi prestiżowymi nagrodami przyznawanymi przez uznane wydawnictwa z różnych krajów, w tym: „Złotą Kierownicą 2017” w Polsce (Auto Świat) i Słowenii (Auto Bild), a także tytułami „Najlepszy samochód 2017” (Fleet Cars & Vans, Fleet Auto Premium) w Polsce oraz „Flotowa Nowość Roku” (FLEET Magazine) w Czechach.
Nowa Insignia dowiodła też swojej przewagi w starciu z konkurencją w testach porównawczych przeprowadzonych przez czasopisma motoryzacyjne w całej Europie. Dotychczas Insignia zwyciężyła w 23 z 40 testów porównawczych: 4 w Niemczech (Autostraßenverkehr 26 lipca i 20 września, Auto Zeitung 26 lipca, Auto Bild 4 sierpnia); po 3 w Holandii (AutoWeek 29/17 oraz online 21 lipca, AutoVisie 6 lipca) i Czechach (auto.cz 29 września, AutoTIP 2 października, auto motor und sport 17 października); po 2 w Portugalii (Auto Hoje 24 sierpnia, Auto Foco 21 grudnia), Belgii (Le Moniteur Automobile 27 listopada, AutoWereld 1 grudnia), Polsce (Auto Świat 10 i 17 lipca), Szwecji (Teknikens Värld 27 sierpnia, Vi Bilägare w styczniu 2018 r.) i Wielkiej Brytanii (What Car? 4 sierpnia, Auto Express 17 stycznia 2018 r.); oraz po jednym we Francji (caradisiac.com), na Słowacji (auto motor und sport 10 października) i w Norwegii (Motor 4 listopada).
Źródło: www.media.gm.com