W aktualnym wydaniu tygodnika Auto Świat przedstawiono drugą część z wynikami testu salonów sprzedaży samochodów w Polsce. 73,8% salonów dealerskich ocenionych w ankiecie uzyskało ocenę „dobrą” lub „bardzo dobrą”.
Ankieterzy występujący w roli tzw. tajemniczego klienta oceniali poszczególne placówki dealerskie pod względem takich aspektów jak organizacja salonu (50 pkt), jakość obsługi (100 pkt) oraz przebieg jazdy próbnej (50 pkt).
Dany salon mógł więc zdobyć maksymalnie 200 punktów. Tak dobrą ocenę w badaniu Auto Świata uzyskało w Polsce łącznie 30 salonów dealerskich następujących marek (w kolejności alfabetycznej):
– Chevrolet: 2 salony dealerskie (Trax; Budmat Auto)
– Citroen: 3 salony dealerskie (Wojciechowski; Trans-Auto; Auto-Gazda Bielsko-Biała)
– Dacia: 3 salony dealerskie (Decar; Auto-Zięba; Dąbrowscy)
– Fiat: 3 salony dealerskie (PUH Auto- Service; Auto Tim; Janeczko; TUR sp.j. Stepaniak&Stepaniak)
– Ford: 2 salony dealerskie (Auto Brzezińska; Z&Z Auto Złomańczuk)
– Hyundai: 4 salony dealerskie (Hyundai Karlik Poznań/Malta; Eltrans; Daszuta/Olsztyn; Autoforte.pl)
– Kia: 1 salon dealerski (Moto Gabra)
– Nissan: 1 salon dealerski (Polmotor)
– Opel: 1 salon dealerski (Mibo/od 1.06 Auto-Wola)
– Peugeot: 3 salony dealerskie (Auto Dealer; Golemo; Intervapo)
– Renault: 1 salon dealerski (Jaszpol)
– Skoda: 2 salony dealerskie (Auto Perfect sp.j. Leszno; Skoda Wątarski)
– Toyota: 2 salony dealerskie (Toyota Mir-Wit; Carter Gdańsk)
– Volkswagen: 2 salony dealerskie (Noma 2; Konarzewski)
Przypomnijmy, że rankingu marek pierwsze miejsce ma Toyota, wyprzedzając Skodę i Volkswagena, sklasyfikowane ex aequo na miejscu drugim z identyczną liczbą punktów.
Pełna lista z wynikami rankingu Wielki Test Salonów 2013 znaleźć można w aktualnym wydaniu tygodnika „Auto Świat”.
Źródła, Auto Świat nr 27 (2013.07.01)
IBRM Samar