Po pierwszych siedmiu miesiącach bieżącego roku Skoda pozostaje liderem polskiego rynku nowych samochodów, zachowując wyraźną przewagę nad konkurencją.
Wg danych Centralnej Ewidencji Pojazdów, od początku stycznia do końca lipca br. zarejestrowano 26 982 nowych aut czeskiej marki. Skoda była najpopularniejszą marką także w lipcu (wydano 3 286 nowych samochodów) – co dziewiąty samochód zarejestrowany po raz pierwszy w Polsce w tym czasie.
Największą popularnością wśród Polaków cieszy się ciągle model Octavia. Od początku roku wybrało go 8 465 krajowych odbiorców. Statystyki jednoznacznie wskazują, że w swoim segmencie wysokie wyniki notuje nowa Fabia. Do końca lipca zarejestrowano w Polsce 7 056 egz. miejskiego modelu, dając mu ponad 11% udziału w rynku całego segmentu.
Coraz popularniejszy jest Rapid. Plasujący się pomiędzy modelami Fabia a Octavia kompaktowy samochód jest doceniany przez odbiorców indywidualnych: 2 214 egz. wariantów Spaceback i liftback zarejestrowanych przez pierwsze siedem miesięcy tego roku daje mu tytuł numeru 1 w segmencie aut kompaktowych.
Miejski Citigo to kolejna pozycja marki będąca liderem swojego segmentu w Polsce. Od stycznia br. na drogach pojawiło się kolejnych 1 505 egz. tego modelu.
źródło: Skoda