W lipcu Audi dostarczyło klientom na całym świecie 155 350 samochodów. Odzwierciedla to niestety spadek o 6,1 procent w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, kiedy to na sprzedaż ogromny wpływ wywarły efekty związane z wprowadzeniem cyklu testowego WLTP. W lipcu roku 2018 do nadzwyczajnego wzrostu sprzedaży – zwłaszcza w Europie – przyczyniły się modele sprzedawane ze stanów magazynowych. W lipcu roku 2019, Audi kontynuowało natomiast sukces na rynku chińskim. Najważniejszy dla czterech pierścieni rynek sprzedaży indywidualnej zamknął lipiec wynikiem 56 365 sprzedanych samochodów, co oznacza wzrost aż o 6 procent. Sprzedaż Audi wzrosła również w Stanach Zjednoczonych – o 0,8 procent. Licząc od początku roku, koncern z Ingolstadt sprzedał na całym świecie 1 061 550 aut. To o 4,8 procent mniej niż w okresie styczeń – lipiec 2018.
Wyzwania związane z przejściem na cykl testowy WLTP powodowały w ubiegłym roku nadzwyczajne fluktuacje w sprzedaży” – mówi Hildegard Wortmann, szefowa marketingu i sprzedaży AUDI AG. „Dzięki naszemu wcześniejszemu przygotowaniu się na kolejny, drugi akt WLTP i dzięki naszej nieustającej inicjatywie modelowej, wracamy teraz na „spokojne wody” i wyraźnie stabilizujemy sytuację sprzedażową. Oczekujemy, że w drugiej połowie roku wyniki handlowe będą pozytywne.”
W odpowiedzi na przejście na cykl testowy WLTP, w ubiegłym roku koncern dostosował dostawy do potrzeb sieci dealerskiej i maksymalnie ją zaopatrzył. W ten sposób Audi zdołało zrekompensować ograniczenia w swojej gamie modelowej (zwłaszcza jeśli chodzi o możliwości konfiguracji), które pojawiły się czasowo w związku z przejściem na cykl WLTP i z wymianą modelową. Sprzedaż modeli ze stanów magazynowych przyczyniła się do wyjątkowo wysokich wartości dostaw w lipcu 2018 r. W tym roku natomiast, Niemcy raportowały drugi (po wynikach z roku 2018) najlepszy co do wielkości sprzedaży lipiec w historii Audi (26 962 samochody), choć dostawy rok do roku spadły o 17 procent. Biorąc pod uwagę dobre wyniki z poprzedniego roku, popyt na Audi Q3 (+36,4 procent) i Audi TT (+93,4 procent) i tak wzrósł. W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy tego roku Audi dostarczyło na do rąk klientów w Niemczech 179 393 samochody (-5,4 procent).
W Europie dostawy w lipcu liczone rok do roku spadły o 13,3 procent, do ok. 68 750 egzemplarzy. Skumulowane wyniki sprzedażowe od początku roku wyniosły 488 250 aut (-5,9 procent), choć w niektórych krajach sprzedaż wzrosła. Było tak np. we Włoszech (+6,9 procent) i w Holandii (+2,4 procent).
W Polsce odnotowano podobną sytuację jak w większości państw europejskich. W lipcu zarejestrowano w naszym kraju 1143 egzemplarze nowych samochodów marki Audi, co w stosunku do lipca roku 2018 oznacza spadek o 16,2 procent (2018: 1364 auta). Licząc od początku roku, nad Wisłą zarejestrowano 7630 sztuk nowych Audi, o 17,6 procent mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (styczeń-lipiec 2018: 9262 sztuki).
W ślad za odnotowaniem bardzo dobrych wyników w czerwcu, również w lipcu Chiny zanotowały rekord sprzedażowy. Sprzedano to 56 365 samochodów, o 6 procent więcej niż w lipcu roku 2018. Znaczącą część tej puli stanowiła sprzedaż flagowego modelu koncernu – Audi A8 L (wzrost o 21,2 procent). Równie duży był w Państwie Środka popyt na najlepiej na tamtejszym rynku sprzedający się model – Audi A4 L. W tym wypadku sprzedaż wzrosła o 3,7 procent. W pierwszej połowie tego roku A4 L wyprzedziło wszystkie modele konkurencyjne i zostało najlepiej sprzedającym się tam sedanem segmentu premium.
Sprzedaż Audi w lipcu wzrosła również w Stanach Zjednoczonych. Do rąk klientów oddano tu 19 370 samochodów (wzrost o 0,8 procent). Nadal duży pozostaje w USA popyt na modele klasy wyższej: A6, A7 i A8. Łącznie, dostawy liczone od początku roku wyniosły w tym kraju w sumie 120 810 egzemplarzy (-5,0 procent). W miesiącach poprzednich, dostawy na tamtejszym rynku były ograniczone z powodu wymiany modelowej Audi Q3. Pierwsze egzemplarze nowego modelu dealerzy w USA otrzymali w lipcu. Cały region Ameryki Północnej zamknął lipiec wynikiem 22 850 sprzedanych samochodów marki Audi (-1,3 procent), a skumulowane wyniki za siedem miesięcy roku 2019 to ok. 146 200 aut (-7,5 procent).
Źródło: Audi