Kilka dni temu ogłoszono wyniki 5. polskiej edycji badania Randstad Award. Zwycięzcą rankingu została firma KGHM Polska Miedź, drugie miejsce zajął Zespół Elektrowni PAK, a trzecie – Volkswagen Motor Polska.
Randstad Award to największy na świecie projekt badawczy dotyczący wizerunku pracodawcy i czynników atrakcyjności pracodawców, przeprowadzany obecnie w 23 krajach. W polskiej edycji badaniem objęto 150 największych firm oraz 9 000 respondentów. Wyniki tegorocznej edycji Randstad Award pokazują, że blisko 2/3 badanych uważa wynagrodzenie za najważniejszy aspekt decydujący o atrakcyjności pracodawcy. Jednak tylko nieznacznie mniejsza grupa wskazywała jako kluczowe bezpieczeństwo zatrudnienia (57%) oraz przyjazną atmosferę w miejscu pracy (53%). Blisko połowa badanych podkreślała znaczenie stabilności finansowej firmy oraz interesującej treści pracy.
Badanie Randstad Award 2015 pokazuje też, że w ubiegłych 12 miesiącach aż jeden na pięciu badanych znalazł nowego pracodawcę (21%). Wśród czynników, które decydowały o zmianie pracodawcy ponad połowa (54%) respondentów wskazała zbyt niskie wynagrodzenie, ale też aż 38% brak możliwości rozwoju kariery, a co czwarty badany brak uznania i nagród.
Jak w kontekście złożonych oczekiwań pracowników prezentują się polskie firmy? Biorący udział w badaniu mogli wskazywać, które z największych polskich przedsiębiorstw byłyby dla nich atrakcyjnym pracodawcą. Zebrane głosy 9000 respondentów stworzyły ranking najlepiej ocenianych firm. W gronie 20 najbardziej atrakcyjnych pracodawców, z branży motoryzacyjnej znalazły się: Volkswagen Motor Polska (3), Volvo Polska (4), Toyota Motor Manufacturing Poland (7), Robert Bosch (11).
źródło: Randstad Award
AUTOR: WNP.PL (AG)